Jump to content

Ekeby Veterandag 2013-08-25 (Eskilstuna)


cealm

Recommended Posts

  • 2 months later...

Ekeby 2013 är bokad för LocostSweden Mk räkning. Vi får en standardruta som är 10 x 20 meter.

Bifogar en bild som visar förra årets ruta. Det finns gott om plats för Sevenbilar.

Ekeby2012-08-262.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Karta så alla hittar vår plats på Ekeby (i område A). Öppna ekipage kan vara väderkänsliga. Vid förra årets Ekeby var det uppehåll trots det kände jag mig väldigt ensam i LocostSweden-fållan (ref tidigare inlägg). I år har vi en liten fin 12 meters fålla att fylla ut med bilar. Är det uppehåll kanske vi blir fler fordon och förare 2013 än vi var 2012.

Ekeby2013_zpsaeb76624.jpg

Link to comment
Share on other sites

Läser på deras hemsida "Fri entré och parkering för alla som kommer i MHRF-klassat veteranfordon av årsmodell 1983 eller äldre."

Blir lite fundersam eftersom våra bilar är i de flesta fall mycket nyare än så. Vad gäller?

Link to comment
Share on other sites

Jag åker också med en ny bil, fast det hindrar mig aldrig vid olika evenemang även de med "åldersgräns" och hittills har jag inte stoppats någon gång utan alttid kommit in.

Svar på frågan:

Tala bara om att du hör till LocostSweden Mk så släpps du in. Skulle någon på infarten antingen be dig om inträde eller göra ett försök att avvisa dig så är det bara att hänvisa till att vi är en inbjuden klubb, LocostSweden Mk. Vår placering ser du på kartan vid område A.

Link to comment
Share on other sites

Om jag tolkar tidigare inlägg i tråden rätt så betyder det att 2013 kommer två eventuellt tre Sevenbilar att vara på plats vid Ekeby.

Detta under förutsättning att vädret inte bjuder på regn eller regnrisk.

Då har vi alla chanser (kanske) att slå 2012 års notering som var 1 Sevenbil på Ekeby i LocostSwedens fålla under 300 sekunder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Film som jag fick skickat till mig från Ekeby veterandag 2013. Fler filmer eller avsnitt finns på via Youtube, detta är del / avsnitt 2.

Del 2 med LocostSweden Mk´s klubbruta på 12x20 meter.

Kan notera att filmen gjordes innan jag hann ansluta, Inlägg #11 i denna tråd finns bildbevis på att CealmSeven även var med vid Ekeby.......

Spitfire uppvisning Ekeby.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...