cealm Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 2013-08-25 är vi välkomna till Eskilstuna och Ekeby Veterandag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 Ekeby 2013 är bokad för LocostSweden Mk räkning. Vi får en standardruta som är 10 x 20 meter. Bifogar en bild som visar förra årets ruta. Det finns gott om plats för Sevenbilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Är jag bara hemma och vädret är på vår sida så dyker jag upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Karta så alla hittar vår plats på Ekeby (i område A). Öppna ekipage kan vara väderkänsliga. Vid förra årets Ekeby var det uppehåll trots det kände jag mig väldigt ensam i LocostSweden-fållan (ref tidigare inlägg). I år har vi en liten fin 12 meters fålla att fylla ut med bilar. Är det uppehåll kanske vi blir fler fordon och förare 2013 än vi var 2012. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Läser på deras hemsida "Fri entré och parkering för alla som kommer i MHRF-klassat veteranfordon av årsmodell 1983 eller äldre." Blir lite fundersam eftersom våra bilar är i de flesta fall mycket nyare än så. Vad gäller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Jag åker också med en ny bil, fast det hindrar mig aldrig vid olika evenemang även de med "åldersgräns" och hittills har jag inte stoppats någon gång utan alttid kommit in. Svar på frågan: Tala bara om att du hör till LocostSweden Mk så släpps du in. Skulle någon på infarten antingen be dig om inträde eller göra ett försök att avvisa dig så är det bara att hänvisa till att vi är en inbjuden klubb, LocostSweden Mk. Vår placering ser du på kartan vid område A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 Om jag tolkar tidigare inlägg i tråden rätt så betyder det att 2013 kommer två eventuellt tre Sevenbilar att vara på plats vid Ekeby. Detta under förutsättning att vädret inte bjuder på regn eller regnrisk. Då har vi alla chanser (kanske) att slå 2012 års notering som var 1 Sevenbil på Ekeby i LocostSwedens fålla under 300 sekunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Jepp jag kommer :)/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Hade tänkt oss en utflykt men nu har frugan insjuknat så lite tveksamt om vi/jag kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 (edited) Kan inte idag tyvärr :( Men kan kanske komma förbi en liten snabbis utan sjuan Edited August 25, 2013 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 Hemma igen efter ett soligt och storslaget Ekeby 2013. Vi var betydligt fler Sevenbilar på plats i LocostSweden Mk´s 12 meters ruta detta år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Varmt och skönt var det :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 sunbeam alpiner. jag har en sådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 (edited) Film som jag fick skickat till mig från Ekeby veterandag 2013. Fler filmer eller avsnitt finns på via Youtube, detta är del / avsnitt 2. Del 2 med LocostSweden Mk´s klubbruta på 12x20 meter. Kan notera att filmen gjordes innan jag hann ansluta, Inlägg #11 i denna tråd finns bildbevis på att CealmSeven även var med vid Ekeby....... Spitfire uppvisning Ekeby. Edited September 8, 2013 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts