Jump to content

Piraya


Pareli

Recommended Posts

Piraya är väl som RPB GT Racing plast Burträsk

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-ume%C3%A5?video_id=2201318

2 såna har funnits i Karlskrona 1 var rep oblekt och blev inget av och en jättefin röd med 2,0 liters vässad motor med block o vev m.m. från Scat

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej försöker med mer bilder

Kan ju bli en rolig manick, men är du säker på att du vill ha en åtta där bak?

Låter lite tungt och overkill, eller har jag fel nu!?

Varför inte en hoj motor - den där kan knappast väga över 600 kilo om du bygger lätt. En pigg R1a maskin eller varför inte en Busa. Då får du ju även sekvensiell låda på köpet och motor/låda rymms i en bärkasse.

Borde väl funka med en hel rad grejer från et Seven chassis också så varför göra det svårt för sig?

Å andra sidan; en åtta är manligt.

Hör av dig efter första åkturen i blött - har för mig att alla med Piraya brukade ha vattenkammad hår :prop:/>/>/>

Bygg en riktigt kul bil - Piraya med VW platta är ju liksom lite tamt tycker man. En så snygg kaross förtjänar bättre!

Link to comment
Share on other sites

Kul att se och följa ett Pirayabygge. :)/>

Jag hade för drygt 20 år sedan en Piraya och ambitionen att bygga mittmotorbil med fackverkschassi av den. Tyvär räckte varken pengar, tid eller kunskap riktigt till och efter ett längre bygguppehåll gavs den bort.

Här kan du läsa lite om RPB. http://users.burtrask.com/rpb/

Min gamla bil är med i registret (ERX 416) och verkar som att den kan bli färdig den här gången.

Edited by HovstaSX360
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hörde av Göte att du börjat ett nytt bygge ,som jag tydligen missat, så jag får väl komma upp senare i sommar och inspektera. Låter som nånting att sätta tänderna i. Hur långt fram kommer motorn, blir du tvungen flytta fram skiljeväggen till ända bakom stolarna? Mitt bygge står stilla för tillfället efter ett diskbråck, men jag har inte bråttom och allt tar sin tid när man får mäta ,göra och göra om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...