Pareli Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Hej drar lite i bygg tarmen det är 10 år sen 7 an blev klar hitta en kaross som heter Piraya har tängt svetsa röram cheva v8 och audi 2,8 växelåda Pareli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Har du någon bild? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 (edited) Piraya är väl som RPB GT Racing plast Burträsk http://www.tv4play.se/program/nyheterna-ume%C3%A5?video_id=2201318 2 såna har funnits i Karlskrona 1 var rep oblekt och blev inget av och en jättefin röd med 2,0 liters vässad motor med block o vev m.m. från Scat Edited February 13, 2013 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pareli Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Piraya är väl som RPB GT Racing plast Burträsk http://www.tv4play.se/program/nyheterna-ume%C3%A5?video_id=2201318 Hej ja det är det har varit reggat med wv botten platta Pareli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pareli Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Har du någon bild? Www.locost.bloggplatsen.se Hej har provat att lägga ut en bild hoppas att det blir bra MVH Pareli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pareli Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Hej försöker med mer bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Kan ju blir något riktigt bra av det där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gulf62 Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Hej försöker med mer bilder Kan ju bli en rolig manick, men är du säker på att du vill ha en åtta där bak? Låter lite tungt och overkill, eller har jag fel nu!? Varför inte en hoj motor - den där kan knappast väga över 600 kilo om du bygger lätt. En pigg R1a maskin eller varför inte en Busa. Då får du ju även sekvensiell låda på köpet och motor/låda rymms i en bärkasse. Borde väl funka med en hel rad grejer från et Seven chassis också så varför göra det svårt för sig? Å andra sidan; en åtta är manligt. Hör av dig efter första åkturen i blött - har för mig att alla med Piraya brukade ha vattenkammad hår :prop:/>/>/> Bygg en riktigt kul bil - Piraya med VW platta är ju liksom lite tamt tycker man. En så snygg kaross förtjänar bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 (edited) Kul att se och följa ett Pirayabygge. :)/> Jag hade för drygt 20 år sedan en Piraya och ambitionen att bygga mittmotorbil med fackverkschassi av den. Tyvär räckte varken pengar, tid eller kunskap riktigt till och efter ett längre bygguppehåll gavs den bort. Här kan du läsa lite om RPB. http://users.burtrask.com/rpb/ Min gamla bil är med i registret (ERX 416) och verkar som att den kan bli färdig den här gången. Edited February 27, 2013 by HovstaSX360 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl-arne Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Hörde av Göte att du börjat ett nytt bygge ,som jag tydligen missat, så jag får väl komma upp senare i sommar och inspektera. Låter som nånting att sätta tänderna i. Hur långt fram kommer motorn, blir du tvungen flytta fram skiljeväggen till ända bakom stolarna? Mitt bygge står stilla för tillfället efter ett diskbråck, men jag har inte bråttom och allt tar sin tid när man får mäta ,göra och göra om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts