lassen50 Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Någon som har andvänt original sierra nedre styrled med hardyskiva? Undrar hur mycket man vågar vinkla en sådan 15-20grader någon som har en åsikt??? Lars Quote
kengren Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Någon som har andvänt original sierra nedre styrled med hardyskiva? Undrar hur mycket man vågar vinkla en sådan 15-20grader någon som har en åsikt??? Lars Funktionen av hardyskivan är väl att ta "bort smårörelser" från hjulen - tror att den skall monteras rakt kenneth Quote
Drake Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Varför skulle man vilja ta bort "smårörelser"? Ju stummare, desto bättre. Det är väl ingen direktörsvagn du bygger? :prop:/> Quote
vedde Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Skall du köra aktivt och vill "känna" bilen bör den tas bort, den föprstör känslan när du kör aktivt. Skall du ha en glassåkarvagn där du inte vill känna varje gruskorn kan du ha den kvar. Hardyskivan d v s. /Fredrik Quote
Elken Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Hej! Som föregående talare sade: den ska monteras rakt. Du kommer knappast få ens en liten vinkel genom SFRO då jag kan tänka mig att livslängden reduceras högst avsevärt. Mvh Thomas Quote
therealpinto Posted January 16, 2013 Posted January 16, 2013 I Fords originalmontering så tar "hardyskivan" upp den vinkel som kan uppstå på grund av produktionstoleranser, det handlar om enstaka grader. Mer än så är som sagt inte att rekommendera. Gustaf Quote
lassen50 Posted January 16, 2013 Author Posted January 16, 2013 Tack för svaren. Var tvungen att ställa frågan, tänkte ungefär likadant själv, men ville kolla om någon hade besiktigat med org-knuten. Nästa fråga blir då, finns det någon som säljer knut med invändig splines för escort/sierra på ena sidan och slät axel ¤12-14 på andra sidan. Lars Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.