Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som har andvänt original sierra nedre styrled med hardyskiva?

Undrar hur mycket man vågar vinkla en sådan 15-20grader någon som har en åsikt???

Lars

Posted

Någon som har andvänt original sierra nedre styrled med hardyskiva?

Undrar hur mycket man vågar vinkla en sådan 15-20grader någon som har en åsikt???

Lars

Funktionen av hardyskivan är väl att ta "bort smårörelser" från hjulen - tror att den skall monteras rakt

kenneth

Posted

Varför skulle man vilja ta bort "smårörelser"? Ju stummare, desto bättre.

Det är väl ingen direktörsvagn du bygger? :prop:/>

Posted

Skall du köra aktivt och vill "känna" bilen bör den tas bort, den föprstör känslan när du kör aktivt. Skall du ha en glassåkarvagn där du inte vill känna varje gruskorn kan du ha den kvar.

Hardyskivan d v s.

/Fredrik

Posted

Hej!

Som föregående talare sade: den ska monteras rakt. Du kommer knappast få ens en liten vinkel genom SFRO då jag kan tänka mig att livslängden reduceras högst avsevärt.

Mvh

Thomas

Posted

I Fords originalmontering så tar "hardyskivan" upp den vinkel som kan uppstå på grund av produktionstoleranser, det handlar om enstaka grader. Mer än så är som sagt inte att rekommendera.

Gustaf

Posted

Tack för svaren. Var tvungen att ställa frågan, tänkte ungefär likadant själv, men ville kolla om någon hade

besiktigat med org-knuten.

Nästa fråga blir då, finns det någon som säljer knut med invändig splines för escort/sierra på ena sidan och

slät axel ¤12-14 på andra sidan.

Lars

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...