Jump to content

Fästa framskärmar


family guy

Recommended Posts

I helgen gjorde jag ett par skärmfästen, nu funderar jag på bästa sättet att fästa skärmen mot dem.

IMAG1304.jpg

IMAG1313.jpg

Funderar på vagnsbult med gummibrickor under skallen, men visst vore det snyggare med någon slags lim. PL400 kanske?

Fram för förslag.

Link to comment
Share on other sites

Jag kladdade på rejält med glasfiberspackel på insidan av skärmen precis där skärmfästena möter skärmen. Lite aluminiumfolie runt skärmfästet så inte spacklet fäster på skärmfästet. Sen tryckte jag dit skärmarna där jag ville ha dem. När spacklet hade härdat hade jag en perfekt distans så jag kunde dra fast skärmen med skruvar utan risk för sprickbildning.

Använde svarta kullriga insexskruvar. Har svarta skärmar så det blev snyggt(och säkert med skruv).

Fjärde bilden i detta inlägget:

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&view=findpost&p=114962

Link to comment
Share on other sites

Då får det nog bli skruv, lustigt nog hade jag inte en tanke på det där med demonterbarheten förrän Fege nämnde det. Skulle bli tvungen att demontera hela spindeln om jag limmade fast dem. Börjar genast leta efter snygga insex- eller torxskruvar med kullrigt huvud. Svart får det nog bli också.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle behöva såna här till mina framskärmar också faktiskt. Så om du känner att 50st är lite många kan jag befria dig från 8st om du känner för det. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle behöva såna här till mina framskärmar också faktiskt. Så om du känner att 50st är lite många kan jag befria dig från 8st om du känner för det. :)

Jag ska kolla upp om de inte går att hitta närmare och billigare, hur många behöver du?

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle behöva såna här till mina framskärmar också faktiskt. Så om du känner att 50st är lite många kan jag befria dig från 8st om du känner för det. :)

God afton. Jag har skickat PM.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska kolla upp om de inte går att hitta närmare och billigare, hur många behöver du?

Förlåt, jag läste visst lite slarvigt. Ordnade det upp sig med skruvarna? Jag får 8 stycken över annars.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det fäst och klart, drog lite cellgummilist på stagen och lade i brist på annat o-ringar under skruvskallarna för att skona plasten. Det blev väl sådär, o-ringarna vill gärna krypa ut men det får duga till jag hittar på nåt bättre.

IMAG1328.jpg

IMAG1327.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dom skruvarna finns på Würth och Swedol i lösvikt. Bara ett tips ;)

Finns de verkligen på Swedol? Jag jobbar granne med butiken i Tyresö och har inte hittat dem där eller i katalogen. Har Würth någon butik i Stockholm eller kan man handla privat på annat sätt från dem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...