Karlskrona Posted August 21, 2013 Author Posted August 21, 2013 Har inte hänt något på en månad nu så i helgen ska bygget igång igen :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted September 6, 2013 Author Posted September 6, 2013 Har fått pedalstället idag:) givetvis gick jag ut i garaget direkt när jag kom hem och monterade det :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 ---- givetvis gick jag ut i garaget direkt när ---- Allt annat hade varit konstigt ........... Vad fin din bil blir, det kan inte vara så långt kvar till "rullar själv" eller hur? Quote
Karlskrona Posted September 7, 2013 Author Posted September 7, 2013 ---- givetvis gick jag ut i garaget direkt när ---- Allt annat hade varit konstigt ........... Vad fin din bil blir, det kan inte vara så långt kvar till "rullar själv" eller hur? Tack :) Den rullar själv nu, men jag har styrningen kvar+ allt ska helsvetsas ( har en del svetsar som ska göras om också:) håller på att lära mig svetsa) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted September 7, 2013 Author Posted September 7, 2013 Lika bra och bredda karossen medan det är varmt 😃 Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 --- Lika bra och bredda karossen medan det är varmt---- Det ser så förbaskat lätt ut när andra bara justerar eller förlänger en plast del. Några plankor här och där och lite silvertejp och kladdig plast på fiberrik matta och så är det klart. Plast är svårt (tycker jag). Jag har kortat en skärm och det blev väl ok men inte är det lätt. Quote
gka Posted September 8, 2013 Posted September 8, 2013 Med delarna isärsågade så ser jag en rand där hålet är... det skulle nog passa sedan när du kommer till lack! :thumbsup: Quote
Karlskrona Posted September 8, 2013 Author Posted September 8, 2013 Med delarna isärsågade så ser jag en rand där hålet är... det skulle nog passa sedan när du kommer till lack! :thumbsup:/> Tanken är att det ska vara en grön rand där sen:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted September 10, 2013 Author Posted September 10, 2013 Plastningen är i full gång:) första försöket bubblade sig lite, jag antar att jag var för snabb med lager nr 2. Men sen blev jag rätt nöjd :) jag fundera på att köra med flippfront efter ha fått inspiration från peers locost. Vad använder man för lim för att limma ihop front och huv eller plasta man bara ihop dem? Här kommer lite dåliga bilder! Är det någon som har erfarenhet av en sådan här lyft? Finns på verktygsboden för 3700kr Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Thomas Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 (edited) Plasta som du gjort vid breddning. Rugga upp från bägge håll (bägge sidor) Edited September 10, 2013 by Thomas Quote
Karlskrona Posted September 10, 2013 Author Posted September 10, 2013 Tack Thomas :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
PeerO Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Jag använd trä distanser och montageskruv i svulsten/ skarven för att få noskon och huvens form att bli något så när jämn. Tejpade ena sidan och fulle springan med plast röra. Tog sedan bort skruv och trä distanser och plastade i hopa resten. "Trädistanser gjorda Biltema färg röra brädor" Billigt för en hel påse. Min modell av gångjärn blev inte riktigt bra fungerar dock så länge. Nya idéer kommer att testas i vinter. Skall vara lätt att lyfta väck hela fronten samtidigt som jag vill att en del av gångjärns fästet skall fungera som skydd för kylaren. Det skulle även vara önskvärt att få till att hela fronten lyfter lite i nosen när man öppnar den. Ca: 20 - 40mm Bilderna som Antas tagit på Mickes GT40 visar en annan model som jag skulle vilja titta lite närmare på. Får försöka övertala Mike Lvov att dela med sig av ett par bilder på hans gångjärn eller får jag väl åka och titta. Kanske kan vara en bra ide att konstruera ett bra gångjärn till noskonen innan du plastar dit huv delen för gott. Den är ganska bångstyrig att hantera idag. Quote
Karlskrona Posted September 12, 2013 Author Posted September 12, 2013 Bilderna som Antas tagit på Mickes GT40 visar en annan model som jag skulle vilja titta lite närmare på. Får försöka övertala Mike Lvov att dela med sig av ett par bilder på hans gångjärn eller får jag väl åka och titta. Kanske kan vara en bra ide att konstruera ett bra gångjärn till noskonen innan du plastar dit huv delen för gott. Den är ganska bångstyrig att hantera idag. Den lösningen verka ju smart :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted September 14, 2013 Author Posted September 14, 2013 Bakänden börja ta form :) tro jag ska försöka plasta bakänden själv. Första lagret spackel är lagd på karossen :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted September 27, 2013 Author Posted September 27, 2013 Tank och nivågivare är beställda och skickade:) vänta med spänning! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
gka Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Kul att du kommit igång igen! Det måste gå undan när du plastar, du skarvade öppningen i noskonen av bara farten ser jag. :) Quote
Karlskrona Posted October 1, 2013 Author Posted October 1, 2013 Kul att du kommit igång igen! Det måste gå undan när du plastar, du skarvade öppningen i noskonen av bara farten ser jag. :)/> Haha ja det gick av bara farten :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Biiren Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 tjenare Björn undrar vad du har för ratt , snappoff och vad det är för nav du har.??? mvh Björn Quote
Karlskrona Posted October 4, 2013 Author Posted October 4, 2013 Hej :) Ratten är köpt för ca 15 år sedan:) till min första bil. Navet köpte jag på nätet från någon stylingfirma. Snap off navet är beställt från Kina (OBS det är nog inte godkänt) men det är riktigt bra och kostade ca 15$ :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Widell Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 nyfiken på va du fick ge för tanken. vill du inte svara ofentligt så kan vi ta det privat. svetsar lite i bland. så nyfiken. skvalpskott ? om inte ska tankskum användas ? Quote
Karlskrona Posted October 5, 2013 Author Posted October 5, 2013 Jag gav runt 2000kr Ink givare och frakt :) fick den igår och är jätte nöjd. Här är en länk till tanken http://bit.ly/1bz7UZV Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 5, 2013 Author Posted October 5, 2013 Glömde skriva att det är två skvalpskydd i den Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Widell Posted October 6, 2013 Posted October 6, 2013 Det va nog ett rätt rimligt pris. bra med skvalpskott. det blir mycket rörelseenergi av 30liter bränsle. Quote
Karlskrona Posted October 6, 2013 Author Posted October 6, 2013 Ja, det kändes viktigt :) själva tanken kostade 1300kr och givaren 250kr resten är frakt. Jag kollade runt lite innan vad det skulle kosta att få en tillverkad men det blev dyrare. Du bor i Kalmar va? Jag kommer att behöva ha hjälp med lite alu svetsning sen, om du är intresserad Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Widell Posted October 6, 2013 Posted October 6, 2013 (edited) Det ska nog gå att lösa. Jag bor på öland. Är anställd på en svetsfirma i kalmar men är uthyrd till bombardier i västerås o lagar krockskadade tåg. Edited October 6, 2013 by Widell Quote
Karlskrona Posted October 9, 2013 Author Posted October 9, 2013 Låter bra :) hittade nya gummi bälgar till styrväxlen som är lite roligare än de svarta! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
kengren Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Låter bra :)/> hittade nya gummi bälgar till styrväxlen som är lite roligare än de svarta! Www.locost.bloggplatsen.se Var fick du tag i färgade bälgar? Det ser djäkligt snyggt ut... kenneth Quote
Tabac Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Grönt verkar vara din favorit-färgkulör. Vad blir det för färg på chassit ?? :unsure: Quote
Magnus 2074 Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Ser ut som en OBP tank, likadan som jag har. Min givare fick jag korta av armen på för att få plats i tanken, annars tog flottören i ena skalvplåten. Men kanske ser annorlunda ut på din? Kul med gröna bälgar! :thumbsup: Quote
Karlskrona Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 Grönt verkar vara din favorit-färgkulör. Vad blir det för färg på chassit ?? :unsure:/> Det blir svart :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 Ser ut som en OBP tank, likadan som jag har. Min givare fick jag korta av armen på för att få plats i tanken, annars tog flottören i ena skalvplåten. Men kanske ser annorlunda ut på din? Kul med gröna bälgar! :thumbsup:/> Denna givaren skulle vara anpassad till denna tank, hoppas att den är det annars får dem ett arg mail ;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 11, 2013 Author Posted October 11, 2013 Var fick du tag i färgade bälgar? Det ser djäkligt snyggt ut... kenneth Hej Jag sökte runt lite på ebay, och hittade dessa :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 15, 2013 Author Posted October 15, 2013 Då jag håller på att renovera både garage och hus+ bygger carport så blir det inte så mycket bilbyggande , men man kan ju passa på och köpa lite roliga saker som kommer till att användas lite längre fram i bygget :) så här tänkte jag dölja fula kablar och rör i motorutrymmet Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted August 19, 2014 Author Posted August 19, 2014 Hmm kanske dags att damma av rör högen och fortsätta bygga nu till hösten. Vår och sommar har gått åt till pool och altan😃 Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted April 4, 2015 Author Posted April 4, 2015 Nu börja garaget äntligen bli klart:) locosten står nu på lyften! Quote
Karlskrona Posted April 4, 2015 Author Posted April 4, 2015 Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Thomas Posted April 4, 2015 Posted April 4, 2015 Det blir kanon det med bra garage o lyft till 7:an. Då är du på banan igen så att säga och arbetet fortskrider med 7:an Quote
Karlskrona Posted April 4, 2015 Author Posted April 4, 2015 Jepp, men det blir lite i taget. Jobb och barn tar nästan all tid Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted April 15, 2015 Author Posted April 15, 2015 Då var det dags att börja med styrningen, har känt en viss oro över placeringen av styrväxlen så det lär bli många frågor Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted April 28, 2015 Author Posted April 28, 2015 Fick hem oljetråget idag. Blir nog lättare att svetsa i ett som inte sett en droppe olja Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted May 8, 2015 Author Posted May 8, 2015 Hmm trodde jag hade blivit lurad på ett oljetråg så jag beställde ett till! Men nu har jag två så om någon vill köpa ett helt nytt så är det bara att säga till fick min scoop idag Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted June 3, 2015 Author Posted June 3, 2015 Jag har bytt till escort styrväxel istället för Volvo 240. När jag lägger dit den så ser det ut så här: Är det rätt bredd då? Har jag sån tur att jag slipper korta den? Har beställt en komplett rattaxel med el servo från en Opel corsa med som ska paras ihop med styrväxlen Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Jörgen Posted June 3, 2015 Posted June 3, 2015 (edited) styrväxelns led ska ligga på en linje dragen mellan övre a-armen och den nedre, då har du en bra början. Och styrarmen bör vara parallel med den undre armen. Jörgen Edited June 3, 2015 by Jörgen Quote
Karlskrona Posted June 4, 2015 Author Posted June 4, 2015 Tack för svaretdet var den linjen jag ville få bekräftad nu ligger den bara lös i ramen med Volvo styrväxel under därför ser det nog lite konstigt ut Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Thomas Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 som den ser ut på bilden om den är centrerad så ska styrväxeln upp en bit Quote
Karlskrona Posted June 5, 2015 Author Posted June 5, 2015 Jo upp ska den, jag har bara lagt den löst för att mäta längden Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
jonka Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 (edited) styrväxelns led ska ligga på en linje dragen mellan övre a-armen och den nedre, då har du en bra början. Och styrarmen bör vara parallel med den undre armen. Jörgen Detta gäller enbart om spindlarna inte har någon inbyggd ackermannkompensering alls, dvs parallellstyrning. En normal spindel gjord för styrväxel framför axeln har styrarmen en liten bit längre ut mot hjulet. Inre ledpunkt ska då flyttas motsvarande sträcka utåt för att minimera bumpsteer. Edited June 11, 2015 by jonka Quote
Karlskrona Posted June 11, 2015 Author Posted June 11, 2015 Jag kör med Volvo 140 spindlar Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
Karlskrona Posted April 19, 2017 Author Posted April 19, 2017 Fundera på att sälja mitt bygge, frågan är om man ska sälja den i delar eller hel. Någon som är intresserad? Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.