Packalen Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Långt pedalslag är ingen nackdel då det brukar vara kort ingrepp på hojkopplingar. Det var lite så jag tänkte. Har hört att dom är lite kniviga att komma iväg från stillastående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 I mitt lätt förvirrade beteende i garaget där jag gå o små pilar lite här o lite där har jag nu hamnat i funderingar kring hur jag ska lösa luftburk eller rättare sagt insprutningen med trattar o all sköns skit dom har hittat på. Det finns några olika vägar att gå o jag kan inte bestämma mig för vilken. Detta skulle jag vilja ha lite tips, tankar och råd om. När luftburken är monterad som den ska på motorn så står trattarna upp på detta viset. Men det är bara att glömma för det finns inga planer på att det ska få plats under huven Ett alternativ är jag sågar av dom där höga armarna och skiter i det variabla tratt systemet och bygger mig en egen luftbox. Jag kommer förmodligen få ha servot inkopplat i alla fall för att slippa felkoder osv. Frågan är, hur mycket påverkas motorn av detta? Jag kommer förmodligen tappa något vid vissa varvtal!? Ett annat alternativ är jag vänder hela skiten 180 grader Fördelen med det är då kan jag använda original luftbox med lite små moddar. Nackdelen med det är att det är fan inte samma cc mellan insugen. Jag skulle få göra en adapterplatta som gör kanalerna lite förskjutna. För att inte få för vinklade kanaler så blir ju plattan några cm. Hur påverkar detta motorn med längre kanal till ventiltalriken och dessutom att det blir en sväng? Fritt fram för tankar, råd och synpunkter. Vad är det jag inte har tänkt på, finns det fler alternativ osv. /Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 En längre kanal brukar ge bättre lågvarvsegenskaper men sämre på högvarv o korta bra på högvarv men sämre på lågvarv. Och böjar = minskad effekt (oftast marginellt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Jag hade nog hellre skippat det variabla insuget än att vända på insuget med tanke på dom kanter och svängar som blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Jag hade nog hellre skippat det variabla insuget än att vända på insuget med tanke på dom kanter och svängar som blir. Svängar lär det ju bli men kanter hoppas jag inte att det blir. Det känns ju som en något lättare väg bortsätt att man får göra sin egen box. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Hur brukar det vara med spridare, sprutar dom konstant eller bara just den stund som ventilen öppnar. Om man nu skulle vända bryggan måste man ju flytta om kontakterna om dom inte sprutar hela tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 Det här borde väl funka som kardanfångare. Två på den bakre och en på den korta mellan motor o backväxellåda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Vad är det för godstjocklek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 Vad är det för godstjocklek? 3mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Min i 3 mm gods blev godkänd. I och för sig vinkeljärn, men jag tror din håller hur bra som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ser hur bra som helst ut :thumbsup:/> Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Lite trådkapning nu. Tänkte själv göra en liknande fast i 4mm Om man nu har en stel bakaxel. Hur sätter man då bakgre fångaren? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 (edited) Längre ifrån kardanen ;) Edit: Här syns min, inbyggd i chassit så att säga: Edited March 4, 2014 by Rikard Larsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Någon här som tog över bygget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.