Jump to content

Körrunda i Väst, helgen 16-17/6


Jari

Recommended Posts

Med lite kort varsel, så tänkte jag kolla ifall det finns något intresse i att dra ihop en liten körrunda i Väst nu till helgen (16-17/6)?

Lite beroende på vädret så klart, är det regn så får vi ta det någon annan gång.

Någon som har en bra runda man skulle kunna köra, åka besöka byggen eller färdiga bilar eller något annat kul??

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger med.

Finns en fin slinga runt sjön Lygnern och åker man från Alingsås så finns det bra vägar dit/hem. Vi var några som åkte denna en gång förra hösten med stopp på http://www.grindsmossen.nu/ för fika eller lunch

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Nu funkar det dåligt just denna helg men annars är det inte så långt till Lindome om man åker i trakterna kring Lygnern. I Lindome finns det ett garage med en MNR BEC som man kan kolla på om man vill :) . Kanske kan det bli kaffe också om man har tur... :) .

Men som sagt, denna helg ser det lite mörkt ut men sommaren är ju lång (förhoppningsvis).

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Jag hänger med.

Finns en fin slinga runt sjön Lygnern och åker man från Alingsås så finns det bra vägar dit/hem. Vi var några som åkte denna en gång förra hösten med stopp på http://www.grindsmossen.nu/ för fika eller lunch

Låter bra. Även fikastället verkar ju bra.

Nu funkar det dåligt just denna helg men annars är det inte så långt till Lindome om man åker i trakterna kring Lygnern. I Lindome finns det ett garage med en MNR BEC som man kan kolla på om man vill :) . Kanske kan det bli kaffe också om man har tur... :) .

Men som sagt, denna helg ser det lite mörkt ut men sommaren är ju lång (förhoppningsvis).

En MNR kan man ju alltid kolla på :)

Men som ni skriver, så verkar inte vädret bli så roligt. Men vi får väl kolla lite senare i veckan.

Link to comment
Share on other sites

Var den billig i inköp (=locost) så är det ok tycker jag! ;)

Nä, häng på du så kan du berätta om kommande planer vid fikastoppet. Fast med tanke på prognosen så kanske alla kan åka i Miatan så slipper ni bli blöta :lol:

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

En Miata kan nog få följa med men som fege skriver så får nog vi knö oss in där.... YR.no och smhi verkar vara överens om regn så det bådar inte gott...

Link to comment
Share on other sites

Fast enligt Klart.se och SMHI så ser inte vädret så lovande ut imorgon. Söndagen däremot såg lite bättre ut.

Men jag hänger nog med ifall det bara blir uppehåll.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det sol i Göteborg! :)

Det är det i Trollhättan också just nu, men väldigt mycket mörkgråa moln. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jag kom på att jag inte kan åka ifrån Trollhättan förrän tidigast 11, ska köra sonen till fotbollsläger.

Men blir det färd, så åker jag med.

Link to comment
Share on other sites

Vädret är lite varierande i Alingsås och risk för en liten skur finns ju alltid i detta land. Vågar man inte ta ut sjuan när det är risk för regn blir det inte mycket kört ;)

Min röst faller på att köra :)

Idé på uppsamlingsplatser

12:00 Alingsås - Statoil

12:30 Lerum Kastenhofsmotet (södra sidan)

13:00 Hindås - Korsningen vid Hjortvikens konferens emot Rävlanda

Joaba: Var passar det dig? Shell Fjärås?

Just nu sol i A-sås men ser regnmoln..

EDIT: Är det ingen från Lerum så drar man Borås-vägen från Alingsås och sen över Edsås och ner till Hindås.

EDIT 2: 073-9021495

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Ska vi från Trollhättan med omnejd samlas vid Cheapy/Lidl pakeringen kl 11 för att sedan dra vidare till Alingsås?

Eller är det bättre vid macken vid Brunneredsrondellen (på väg mot Åsaka)?

Link to comment
Share on other sites

Det passar bra eller skall jag komma upp till Sätila för ni kommer väl den vägen?

Ja, min tanke är Rävlanda-Hällingsjö-Sätila ...sen fika på Grindmossen. Så absolut är Sätila bättre, sorry :)

Motursvarvet är jag inte lika säker på :)

Borde vara 20-30 min mellan Hindås och Sätila så cirka 13.20

Link to comment
Share on other sites

Tack för en ruskigt trevlig tur! :D

Det var ett kul event med eldslågorna ur din bil på motorvägen Jari! :prop:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Tackar för en riktigt trevlig tur. Riktigt rolig runda du hade hittat Jocke!

Här kommer lite bilder.

Från luchpausen:

bb6201270233Pcdb1.jpge56201270503Pd72b.jpg

Från fikapausen i Götet:

ff6201270546P47e7.jpg 276201270637P7f65.jpg

Var det någon som fick med eldsflamman på bild??

Till nästa gång skall bilen funka bättre. Sista stoppet blev 2km hemifrån när jag skulle köra ikapp Krolleg som blåste om mig, då lossa slangen igen. :banghead:

Pac, fick du ut en rutt hur vi har kört idag?

Hade varit kul att veta det till någon annan gång ifall man inte har med Jocke.

EDIT: Kollade på Jockes länk och lade på min extra körning. Det blev en liten tur på ca 33mil.

Sedan vill jag se lite av Jockes filmer. Skall kolla mina också, se om det är något att lägga ut.

Edited by Jari
Link to comment
Share on other sites

Ja det var hur bra som helst! :)

Tja det kom några skurar, men bara en riktigt seriös och den varade bara i några minuter. Om man har vindruta så går det ganska bra, Jocke var nog den som led mest av regnet, han har ju bara en vindavvisare.

Link to comment
Share on other sites

Regnet var inte problem. Avsaknad av vindruta innebär lite stänk på visiret, inget mer. Då har jag kört i riktigt regn...mestadels vänster armbåge som blir blöt.

Har kollat filmerna och försöker fixa ihop nåt som är sevärt. Tyvärr ingen bild på flamman, kameran var framåtvänd då

EDIT: Större delen av rutten skall kunna ses på länken ovan

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Får tacka för en trevlig dag igår, men nu måste bilen tvättas men den är ju byggd för att användas :)

Men nu väntar jag på att ni får upp några filmer :)

Link to comment
Share on other sites

Bilderna krolleg, fick inte ni en "hela gänget samlade"-bild på fiket mitt inne i "urskogen"?

Jo det har du rätt i. Ska se om vi inte kan lägga upp dom bilderna ikväll

Link to comment
Share on other sites

Här är lördagens gäng, tyvärr va det ju en som tydligen inte kunde slita sin blick från min fälg annars kollade alla i kameran :)

post-1164-0-61078200-1340023728_thumb.jpg

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Här är lördagens gäng, tyvärr va det ju en som tydligen inte kunde slita sin blick från min fälg annars kollade alla i kameran :)

post-1164-0-61078200-1340023728_thumb.jpg

Noterade nog att du inte hade några R-däck ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...