Jump to content

Kylarslang ID 6mm?


vedde

Recommended Posts

Hej

Hojmotorn har ju en kylar slang som är 6mm ID och jag har svårt att hitta det till ett vettigt pris. DO88 har ju men när man behöver 2 m och de tar 25Kr/dm så springer det iväg för lite slang.

Någon som har en bra kylslangs leverantör som kan förse mig med 2m ID 6mm?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tack för tips, funkar det verkligen med den typen av slang då den oftast inte har temperaturområde över typ 70 grader? Borde den inte klara minst 100?

Klart man kan ju testa för det priset men tråkigt om allt smälter och rinner ut.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Kör med 6 mm stål rör dom långa sträckorna o anslut med silicon slang el dyligt,blir ju lite mindre flöde iofs men de funkar. kostar nästan inget ting !

EDIT : slang är dyrt o kan gå sönder,rör är billigt o håller en livstid .

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Jag satte siliconslang köpt på ebay, typ denna http://www.ebay.co.uk/itm/Silicone-Vacuum-ASH-Hose-Pipe-Silicon-Water-Air-Coolant-Dump-Valve-Radiator-/290640027512?pt=UK_DIY_Materials_Plumbing_MJ&var=&hash=item8960a3ed4c

£12,50 dvs ca 125 kr för 2 meter faktat å klart till hemmet

EDIT: Ebay is the shit :)

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Hej Jocke

Den verkar ju fin, tror du den fixar kontinuerlig vatten eller är det som det står för "Radiator Overflow"?

Temperaturen verkar den ju klara i alla fall.

Detta är ju den som inte är förstärkt men den kanske klarar det ändå. Med lite metallrör som Micke säger så borde det fungera.

Tack alla för era visa kommentarer.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Men Vedde, det är väl inte en taxi du bygger. :)

Jag är övertygad om att i princip alla slangar du hittar på bildelsfirmorna kommer att hålla det lilla din bil kommer att gå per år.

Om du kör som en galning en kommer du nog aldrig komma över 500 mil per säsong.

Jag har kört med "hitte" slangar i min bil hela tiden. Det enda jag har haft problem med är slangarna mellan bromsvätskebehållaren och huvudcylindern. Men det fixades med nån special slang från Hydroscand.

Link to comment
Share on other sites

Tack Micael

Då har jag fått nytt mod och vågar mig på de enkla billiga lösnigarna.

Kommer ni med till PeÅ den 22:ra?

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=10153&pid=112919&st=0entry112919

Folk kommer från när och fjärran för att få till en liten träff i mälardalen.

Ta med dig truppen från Åkersberga/Vallentuna och kom på lite fika och bilsnack.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Jag har kört med "hitte" slangar i min bil hela tiden

Jag körde åxå med lite gammla slangar. :prop:

Som resuterade i att en viss locost åkare fick besöka ett "kron kärr" på en finsk räcer bana ,tror att de va på botnia ring ! inte spec kul för denna person...

Lite förvånad att de är just du som rekomenderar hitte slangar :D

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

fasen, det hade jag glömt.

Vedde satsa på riktiga slangar till R1-motorn. Det blir inget kul när du skjuter slangarna hela tiden som Micke-R1 gjorde på den tiden han körde R1.

Här finns bevisen: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40099&postdays=0&postorder=asc&highlight=se7endays+finland&start=21

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

nostalgi :thumbsup:

Fan va kul vi hade :notworthy:

De där va nog den bästa resan till finland ...ett bättre gäng att umgås med finns inte.

vedde ! ledsen att vi förstör din tråd .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...