-
Posts
23 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
martin.restin last won the day on August 19 2020
martin.restin had the most liked content!
Reputation
3 NeutralAbout martin.restin
- Birthday 06/26/1978
Contact Methods
-
Website URL
http://www.restin.se/locost
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
Nossebro
Profile Fields
-
Namn
Martin Restin
-
Ort
Nossebro
-
Locost-status
Bygger locost
-
250£ Locost med kent crossflow
martin.restin replied to martin.restin's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Dels har SFRO det som bör, vilket är nära ett krav plus att jag läst om att vissa har haft problem med bensindoft i garaget. -
250£ Locost med kent crossflow
martin.restin replied to martin.restin's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Har arbetat lite med en kolkanister. Då jag inte lätt kan koppla den till insuget ventilerar jag ut genom en vent valve. Fler bilder här: http://restin.se/locost/20200819_12.html -
Hej, började bygga en locost för ett gäng år sen och på grund av diverse orsaker har bygget stått still ett antal år. Nu finns dock förutsättningar på plats så nu är bygget igång igen. bilder finns fram för allt här: Locosthemsida men jag planerar att även stoppa in några bilder här med jämna mellanrum.
-
Hej, kan vara värt att kolla på Citroën Visa, möjligt att jag har 2 st liggandes.
-
Hittade denna sidan när jag satt och letade fäljar: http://www.bilentusiast.se/falg_info.htm Här finns information om vilka fäljar som passar respektive bilmodell. Kan vara användbart när man vet ET, bultcirkel och offset och vill hitta fälgar på blocket eller liknande.
-
Hjälp Med Val Av Spindlar Som Ger Lämplig Scrub.
martin.restin replied to martin.restin's topic in Upphängning & styrning
Scrubradie har jag försökt visa här: Info om scrub Dvs en tänkt linje mellan kullederna träffar marken. avståndet från den punkten till centrum på däcket. ökat offset minskar scrub. Större rullradie minskar scrub. Rätta mig om jag har fel. Här finns lite info om tanusens geometri, raceleda verkar dock ha kursat. Raceledas spindel med tanusgeometri Det har spekulerats en del här på forumet varför Taunus har så hög scrub och en orsak verkar vara att det blir lättare att svänga vid låga hastigheter. Känns som en trolig orsak. Hoppas att det hjälper. -
Hjälp Med Val Av Spindlar Som Ger Lämplig Scrub.
martin.restin replied to martin.restin's topic in Upphängning & styrning
Gabbe: kan du passa på att förklara din modifiering. Låter klart intressant även om jag valt en annan lösning . -
Hjälp Med Val Av Spindlar Som Ger Lämplig Scrub.
martin.restin replied to martin.restin's topic in Upphängning & styrning
Priset är 16 500, vilket är en hel del pengar, misstänker att det finns en del ett göra på priset om man importerar. och för detta får man: spindlar, bromsskiva, bromsok, nav + lite krimskrams. Ett krux är att navet är 5-bults så antingen får jag svarva ett nytt eller modiferera befintligt. Tyvärrr så är det 10 hål i naven (2 5-bults bultcirklar). Dessa 2 kit är det: Kit med "tillbehör" Spindel Som kulleder har jag tänkt att använda de som står i boken dvs: transit p-ände (M18 viktigt viktigt) Taunus, Har mätt lite på denna och är lite tveksam till att den passar, backuppen är denna: Kulled rallydesign -
Hehe, han kanske har andra konton än vad vi andra :D Att få tag på ett gäng gammla bbs spit hade ju varit drömmen. Är ju ett tag tills det är kris med att få tag på fälgar så man har ju lite tid på sig att leta. Så länge har jag fått tag på ett par 15" saab inka.
-
Hjälp Med Val Av Spindlar Som Ger Lämplig Scrub.
martin.restin replied to martin.restin's topic in Upphängning & styrning
Blev Wilwood's spindlar, känns som en utav dom bättre lösningarna men inte den billigaste. www.dalhems.se är agent får dom. -
Någon som har tips på äldre (billiga) lätta (smidda) 14" aluminium fälgar? Ford bultcirkel. Borde finnas några ravefälgar från 80, 90-tal som går att få tag på billigt idag. Fick ett tips av min kollega att Porsche Fuchs är lätta fälgar som går att få tag på ganska billigt. Tyvärr är dessa 5 bult så det passar inte mitt bygge men det kanske passar någon annans. // Martin
-
Hej, hur bär man sig lättast år för att flytta en växelspak 200 mm bakåt. Förutsättning: Locost enlogt Ron's bok. Donator: Escort MK2 Problem: Man måste ha armar som en orangutang för att få i 1:an, 2:an och R Hur har ni andra på forumet löst detta problem? Fanns lite andra trådar i detta ämne man länkarna till bilderna fungerade inte. Om man skall "länka" bak växelspaken hur kan man få till ett glappfritt länkage: rullager, kulleder?? MVH Martin Restin
-
Hej, har ett bygge som förnärvarande står still pga tanusspindlar som ger för står scrub. Har kommit fram till att jag vill byta spindlarna istället för att bolla med ET. (Går inte att ha djupare fälgar bak). Har kollat på westfield men inte kunnat få några mått på dessa, annars verkar dom intressanta. Så, någon som har koll på geometrierna på westfield spindeln? Vilka andra spindlar kan vara lämpliga? Raceledas verkade ju intressanta men dessa verkar inte gå att få tag på längre (escortgeometri). // Martin Restin www.restin.se