Jump to content

Rockhound

Forumdeltagare
  • Posts

    90
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Rockhound last won the day on October 18

Rockhound had the most liked content!

Reputation

30 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Raine Hynynen
  • Ort
    Söder om Linköping
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

963 profile views
  1. Jag köpte dessa som är märkta CR. https://customhoj.se/products/bright-5-75-halo-motorcycle-led-headlight-insert
  2. Kanske är gammal info för många, men här kommer ytterligare ett tips på en bra sida som skriver ut märkningarna. Jag letar Pos och Blinkers fram i samma lampa, vilket inte är helt lätt. Därför jag ramlade över denna sida. https://cartown.se/sv/produkter/ledbelysning/blinklyktor/kombinerad-positionsljusblinkers-led-lykta-kat1.html
  3. Nä. Det där kan vara nått. Måste bara få dit avlastningsventilen. Men det kan nog gå med en 90° rörstump. Tack för tipset!
  4. Tack. Nu har jag satt fast den ungefär som jag vill ha den. Tror jag ska vinkla den lite mer framåt för att få plats med rören på baksidan. Tänker att jag ska korsa rören för en enklare installation. Så att insuget ansluts på högersida framifrån sett. Blir väldigt tight böj annars.
  5. Tack för bilder. Allt ger ju nya idéer och lösningar. Uppskattas. Svårt att få dit den fram utan att bygga om massor. Tror jag böjer mig såhär just nu. Får justera nästa vinter isf. Nu vill jag få den körbar och besiktigad.
  6. Perfekt. Då kör jag på min tanke. Ska bara se hur jag får till alla tighta böjar.
  7. Vill helst inte riva så mkt i ordinarie kylare och oljekyl. Kan man sätta IC här? Mellan kylare och motorn? Eller kan man lägga den ner? Givetvis med något slags scoop isf. Eller tycker ni det är helt meningslöst?? 😁😃
  8. Ja, han sa så. Men min tanke är att skippa ett lager och göra en längre axel. Turbon kommer jag topp montera. Ska vända på grenröret. Så det finns gott om plats. Kan jag använda 20x20 fyrkantsprofil till förlängningen? Den skulle passa ganska bra.
  9. Såhär såg det ut från början. Förstår att han ville flytta det. Men nu tror jag att jag ska skippa det knutkorset och förlänga styrstången, då jag får en rak linje från det första knutkorset.
  10. Grejen är den att stödlagret satt fel från början. Den satt på fel sida av knutkorset, mot styrväxeln. Så bes mannen bad mig flytta den till motorfästet och använda samma lösning som jag hade tidigare. Men när jag hade flyttat det såg det för klent ut. Så det var bes mannen som rekommenderade mig att sätta den i motorfästet.
  11. Tack. Antingen får jag bocka en plåtbit och fästa i motorfästet eller så testar jag att ta bort ett knutkors och förlänger styrstången. Tror faktiskt det är den enklaste lösningen för mig. Nu när jag gjort om motorfästet så är ett knutkors överflödigt.
  12. Sfro tyckte det såg för vekt ut med gängstång. Jag skulle kunna ta bort mittendelen och då slippa stödlager. Kan jag förlänga stången med passande fyrkantsprofil och bulta fast det i rattstång/styrstång?
  13. Nu letar jag bilder på fastsättning av stödlager för rattstången. Tips och idéer mottas tacksamt.
  14. Topp. Ska testa med dessa som jag har nu och om de inte funkar byter jag till hårdare. Sänkte motorn 4cm på högersida och ca 2,5cm på vänster sida. Hoppas det räcker och blir bra mot huven.
  15. Hej. Jag har fått till mig att jag måste bygga om mitt stödlager till rattstången. Har letat och sökt efter bilder hur andra har gjort, men tyvärr är många bilder borta. Eller jag kass på att söka. 🙂 Såhär ser min upphängning ut. Jag tycker det sitter bra och hindrar inte styrningen alls. Hur hade ni gjort? Tips o idéer??
×
×
  • Create New...