Jump to content

CealmSeven Nummer Tre Cobra (Cheva 355 och 350 låda) Start 2010-12-28


cealm

Recommended Posts

Nu blev det rymligare = roligare i verkstaden när Anglian kördes ut. DEt är fortfarande fyra bilar och en del motorer kvar samt två lyftar men vilken skillnad ändå.

Om jag säljer Cobran så blir det än mer rymligt. Det är en idé faktiskt. Den är SFRO1 klar (byggbesiktningsgodkänd) och det kan vara bra att veta även om en eventuell ny ägare får göra om Ettan. PM-a om det lockar jag är aldrig omöjlig och så förskräckligt dyr skall den väl inte bli även om jag inte skänker bort den...

Så här ser den ut.

Och innehåller detta

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu skall jag ut och flytta fram Cobra -replikan så den antingen är lättare att bygga på eller lättare att lasta om den skall iväg till någon annan. Den står på fyra hjuldollys så det är inte allt för svårt och tungt att flytta den.

3-wheelern kommer nog få åka upp runt 1,20 meter i luften. Då kan jag förvara motorer under den maskinen.

Link to comment
Share on other sites

Sälja Cobran? Du tänker koncentrera dig på kärnverksamheten i CealmSEVEN Industries? Annars kan du ju alltid överväga att outsourca de mindre affärskritiska konstruktionerna. Indien är bra har jag hört. ;)

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

gka: --- koncentrera dig på kärnverksamheten --- Du har en poäng där. Jag har upptäckt att jag inte är den stora fantast av "karossklädda" bilar som jag kanske trodde. Nu är det alls inget fel på Cobror och Cobra-replikor men skall jag välja ser jag Sevenbilen som nummer 1. Sedan kan Sevenbilar se ut lite olika med 4 hjul eller 6 hjul med eller utan tak mm.

Sevenbilen för mig är mer kärnverksamhet faktiskt eller roligare, det är kanske mer rätt uttryckt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nej, du behöver inte bli orolig Jocke4U, jag går mer mot kärnverksamheterna. Cobra replikan var rätt beslut när jag köpte den men året senare så är det mer rätt att avveckla den.

Seven V8an kör jag inte med. Jag har dragit den längre sträcka med tow-bar än den gått för egen motor. Varför ska den då stå och bara ta plats om den kan komma till nytta någon annanstans. Idealisk bil för Sevenåkare med husvagn. Dragvikt är 900kg.

Mitt bilideal är inte bygt än. Kommer sälja fler maskiner än V8an....(om någon vill köpa såklart).

Link to comment
Share on other sites

Nej, du behöver inte bli orolig Jocke4U, jag går mer mot kärnverksamheterna. Cobra replikan var rätt beslut när jag köpte den men året senare så är det mer rätt att avveckla den.

Seven V8an kör jag inte med. Jag har dragit den längre sträcka med tow-bar än den gått för egen motor. Varför ska den då stå och bara ta plats om den kan komma till nytta någon annanstans. Idealisk bil för Sevenåkare med husvagn. Dragvikt är 900kg.

Mitt bilideal är inte bygt än. Kommer sälja fler maskiner än V8an....(om någon vill köpa såklart).

Kan inte rå för det men en AC Cobra är en speciell bil - tror att personen som köpte den inte kommer att ångra sig - ibland känns det som en sjukdom - man vill ha allt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...