Jump to content

Ritning Sierra Bakvagn På Bokram


atorp

Recommended Posts

Någon som kan hjälpa mig med en ritning på en sierra bakvagn.

Jobba kompisen skall slå ihop en bokram men vill bygga med sierra bakvagn.

Har någon cad filen är det säkert helt ok - bara det bygger på sierra fram/bak

Mvh Atorp

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har byggt med bokram och Rorty - inte att rekommendera!

Det tar allt utrymme i baken så tanken blir svår att få plats med, köp Gibbs bok för ett par hundra och bygg hela baken efter den - blir garanterat bättre, skulle jag gjort så här i efterhand. Kom ihåg att gå in på Haynes forumet och ladda ner alla uppdateringar, hand bil är + 2 " vill jag minnas och med 10 cm kortade drivaxlar men han har med rättningar för okortade i uppdateringarna på forumet.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har byggt med bokram och Rorty - inte att rekommendera!

Det tar allt utrymme i baken så tanken blir svår att få plats med, köp Gibbs bok för ett par hundra och bygg hela baken efter den - blir garanterat bättre, skulle jag gjort så här i efterhand. Kom ihåg att gå in på Haynes forumet och ladda ner alla uppdateringar, hand bil är + 2 " vill jag minnas och med 10 cm kortade drivaxlar men han har med rättningar för okortade i uppdateringarna på forumet.

/Fredrik

hej

jag har byggt mcsorley 442 med rorty irs (hade ej tillgång till gibbs bok)- ritningarna var gratis, jag byggde på - när jag sedan skulle montera stötdämparna så kom problemet - för kort fjädringsväg - läste på forumet och gick en annan väg - gjorde ett fäste och monterade stötdämparna på övre bärarmen, det övre fäste monterade jag i de tvärsgående fyrkantsprofiler som finns bakom "ryggplåten". Med nedre bärarmar vågrätt så har jag med denna lösning en fjädringsväg på 110 mm 50 mm upp och 60 mm ned - få se hur det fungerar

IMG_0084.jpg

IMG_0107.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0112.jpg

kengren

Link to comment
Share on other sites

Tänk nu på att du tar bra mycket mer kraft genom övre leden till "uprighten" än om dämparen varit monterad på denna.

Har du gjort SFRO1?

hej har gjort denna modifiering med stöd av min sfro-man - han tyckte det var bra och han har godkänt - sfro1 är klar

kengren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...