kengren Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 här kommer min presentation under flera års tid har jag besökt och läst på detta forum - utan detta har det inte blivit något bilbygge - jag har lärt mig mycket vid dessa besök - blir imponerad vilken samlad kompetens som finns hösten 2007 började jag med att bygga en mcsorley 442(ritningarna hittade jag på nätet), sierra diff me rorty irs (ritningarna hittade jag på nätet), motor duratec 2,0 (la ett bud på blocket och fick motorn) med suzuki tb (köpte på ebay england), type 9 låda (lokal skrot),coilovers (locostsweden resan till stoneleigh 2008) SFRO 1 är avklarad jag tänker köra med megasquirt. Nu är målet inställt på att allt skall vara klart till våren 2010 att bygga en bil från scratch är det bästa och trevligast byggprojektet i mitt liv - vad skall man göra den dag då den är klar? kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 (edited) Välkommen in med en egen tråd. Svaret på dig fråga är jätte lätt --- >>>> Bygg en till och när den är klar bygg ytterligare en till. Vad roligt att få svara på den frågan. Edited November 3, 2009 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Då ska man köööra med den och utveckla den och göra förbättringar, ja det tar aldrig slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Välkommen även om du hängt här länge :) Vad man skall göra när den är klar? tja, naturligt steg borde vara en hotrod som dragbil, och sedan en V8 båt som man också kan ha bakom dragbilen och sedan...... Just det BILDER!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 (edited) hej har lite problem att lägga upp bilder men testar om jag kan lägga upp åtminstånde en bild - så här ser projektet ut nu (har under hela byggtiden dokumenterat bygget så jag har gott om bilder) vilken storlek är lämpligt att lägga ut? kenneth vad gör jag för fel när jag inte får med bifogad bild? Edited November 4, 2009 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Kul!! Att det är fler som har annamat Duratec. Själv är mitt uppe i en duratec konvertering (från zetec). Hur har du löst det med sprängkåpa och koppling? Köpes eller hembyggt? Pratade med Burton Power i går och dom vill ha 769£ för sprängkåpa, koppling, svänghjul, etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 Kul!! Att det är fler som har annamat Duratec. Själv är mitt uppe i en duratec konvertering (från zetec). Hur har du löst det med sprängkåpa och koppling? Köpes eller hembyggt? Pratade med Burton Power i går och dom vill ha 769£ för sprängkåpa, koppling, svänghjul, etc. hej micael sprängkåpa har jag köpt på rallydesign, svänghjul har jag från en focus 2006 1,8 (viktbesparing från 10,2 till 4,7 kg) har type 9 låda och koppling till den, hydralkolv till sprängkåpan har jag tagit från en mondeo v6, spacerplattan har jag beställt från burton - allt monteras nu på motorn och balanseras - förhoppningsvis skall det fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 Kul!! Att det är fler som har annamat Duratec. Själv är mitt uppe i en duratec konvertering (från zetec). Hur har du löst det med sprängkåpa och koppling? Köpes eller hembyggt? Pratade med Burton Power i går och dom vill ha 769£ för sprängkåpa, koppling, svänghjul, etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 hej har lite problem att lägga upp bilder men testar om jag kan lägga upp åtminstånde en bild - så här ser projektet ut nu (har under hela byggtiden dokumenterat bygget så jag har gott om bilder) vilken storlek är lämpligt att lägga ut? kenneth vad gör jag för fel när jag inte får med bifogad bild? Enklast är att lägga dina bilder på en annan sida, typ http://photobucket.com/ då locostforumets utrymme är begränsat, sedan länkar du bara hit, bildadressen står längst ner under varje foto om du kör med photobucket, lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Coolt! Kommer du att svarva svänghjulet då? För det väger väl inte 4,7 kg standard? vad är det för spacerplatta du skall köpa. En sån som sitter mellan låda och sprängkåpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Vad göra sedan? -Trimning -Förbättra hjulupphängningen -Turbo -Lite aerodynamiska förbättringar -Börja tävla? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Btw.. Välkommen i träsket! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 hej vikten på duratec´s 1,8 svänghjul har jag hittat på duratec performence (deras diskussionsforum)el locostbuilders i england - det finns ett inlägg där (utgår ifrån att det är standardvikten - annars får detr lättas) - spacerplattan skall monteras mellan den hydraliska slavcylindern till kopplingen och sprängkåpan - olika svänghjul kräver olika tjocklek - har köpt plattan som skall passa till stålsvänghjulet - förhoppningsvis får jag grejorna i slutet av veckan - kan då mäta upp den och lägga ut tjockleken motormässigt så vill jag i första hand få igång den - bultarna på vevstakarna byts ut mot ARP eller liknade (orginal skall motorn klara 7250 varv - med andra bultar skall den klara ytterliggare 500 varv (therealpinto föreslog i ett forum att det var lika bra att byta dessa då de i orginal skall den svagaste länken) det finns en del gjutskäcg som skall poleras bort - övrigt inget speciellt kengren ps skall kolla upp och testa att lägga ut bilder ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 (edited) nu kommer några bilder som det ser ut idag - tanken är att eftersom bygget fortskrider så skall jag hålla sidan uppdaterad nu är det bilder från photobucket - få se om det fungerar kengren Edited November 6, 2009 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 (edited) Om du, på photobucketsidan, för pekaren över miniatyrerna över dina bilder så dyker det upp en liten lista med flera bildadresser, kopiera den längst ner så får du upp bilden direkt här på forat :thumbsup: Just det, fin bil :) Edited November 4, 2009 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 Om du, på photobucketsidan, för pekaren över miniatyrerna över dina bilder så dyker det upp en liten lista med flera bildadresser, kopiera den längst ner så får du upp bilden direkt här på forat :thumbsup: Just det, fin bil :) har idag vägt svänghjulet - vikt 7,3 kg - nu skall det lättas några kilo - lägger in en bild när det är klart kengren ps håller på med bromsarna nu ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Snygga fälgar, är på jakt efter något liknande själv :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 det är ett tag sedan jag skrev i min byggtråd - arbetet har inte legat nere - jag har arbetat med bromsledningar och gjort en del plåtar - torpedvägg och kardantunnel motorn har jag lämnat in till en lokal firma och förhoppningsvis är den klar denna vecka fick motorn billigt (1800kr) - han som sålde den sa att det var missljud i motorn men att den gick - vad gör man? jag lämnade in den till sundvall och Co i sundsvall - de rev ner motorn det är en lågmilad motor, den var fin i loppet och vevaxeln var inte skadad - motorn hade varit med om ett motorras - blå silicon fanns på en del ställen, i pickuppen till oljepumpen fanns det metalspån vad var det då för fel vevstakslagren var bytta men ej monterade rätt så de hade snurrat i vevstakarna - nya lager och ringar är monterade svänghjulet är lättat till 5 kg och de har balanserat ihop det med vevaxeln - förra veckan när jag var dit och tittade på motorn så var blocket klart så nu är det bara toppen som skall monteras kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 nu har jag fått tillbaka motorn så nu skall den monteras i bilen (har haft den monterad tidigare så alla fästen är klara) köpte sprängkåpa från rallydesign, slavcylinder har jag tagit från en mondeo, svänghjulet har jag tagit från en ford focus (lättat från 8 kg till 5 kg) balanserat mot vevaxeln - kopplingen har jag tagit från en sierra 88 och till detta ford type 9 när jag skall sätta ihop detta så är avståndet mellan slavcylindern och tryckplattan för litet (skulle behöva en 6 eller 8 mm)- hur gör jag nu? finns det någon annan tryckplatta som har lägre "höjd" eller skall jag försänka sprängkåpan så att det får plats tacksam för hjälp kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Du får också räkna med att efterhand som lamellen slits å blir utrymmet ännu tajtare. inte lätt att råda dig när jag inte vet hur det ser ut. slavcylindern sitter den som på SAAB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Du får också räkna med att efterhand som lamellen slits å blir utrymmet ännu tajtare. inte lätt att råda dig när jag inte vet hur det ser ut. slavcylindern sitter den som på SAAB? slavcylindern kommer från mondeo V6 - det är den som används i burtons katalog - vet ej om den är längre/högre än saab´s - utifrån ditt svar så verkar mitt alternativ vara att beställa ett nytt svänghjul - när jag tittar på motorn så kan jag uppleva att det svänghjul som nu sitter där "kanske" sitter för långt ut (tror att det skall fungera bra med startmotorn som är orginal) från motorn sett - har läst att tryckplatta från mondeo 93 skall passa, vet ej om det är en annan höjd/bredd på den kanske en tokig fundering 1 vad skulle hända om man skulle svarva av "gafflarna" som urtrampningslager skall ligga an på? vet ej om det överhuvudtaget är ett alternativ 2 köpa en tunnare lamell? tack för din hjälp kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Tunnare lamell? då går solfjädern ut längre och ännu mindre avstånd. Lamellen ska ha en viss tjocklek till den tryckplatta man använder annars får man schimsa tryckplattan. det kan vara ide att titta på en tryckplatta som ska va på det svänghjul du använder och/eller om det finns kortare urtrampningslager. lägg upp bilder så är det lättare att ge råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 lägg upp bilder så är det lättare att ge råd. här kommer den första bilden - svänghjulet sitter cirka 20 mm från motorblocket - det verkar vara lika avstånd som det gamla svänghjulet när jag tittar på startmotorn så verkar svänghjulet ha lite mindre diameter jämfört med tidigare orginal (eftersom svänghjulet kommer från en duratec 1,8 focus -04 - så är det inga problem att köpa en ny startmotor kopplingen och tryckplattan kommer från sierra 87-93 - personligen kan jag tycka att den är mycket hög - finns det någon annan tryckplatta som bygger mindre? slavcylindern kommer från mondeo V6 - ett alternativ är att jag skaffar saab´s slavcylinder - jag tjänar flera millimeter där - alternativet är att jag "försänker" slavcylindern så att jag får ihop det ett annat tänkbart fel är att tryckplattan från sierra och slavcylindern inte är någon bra kombination tacksam och öppen för tankar och funderingar hur jag skall lösa detta kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Hur har du mätt? Slavcylindern är väl fjäderbelastad så den går ut i yttersta läget om du inte komprimerar/trycker in cylindern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Hur har du mätt? Slavcylindern är väl fjäderbelastad så den går ut i yttersta läget om du inte komprimerar/trycker in cylindern. jag har mätt när slavcylindern är helt intryckt - skulle jag montera ihop det nu så skulle slavcylindern trycka ihop tryckplattan cirka 8 mm när jag skruvar ihop sprängkåpa och motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Jag har inga råd att ge dig. Men kolla med Flak på locostbuilders, han hade samma problem. Tror att han gick på en Saab cylinder. Om du får för dig att sälja slavcylindern, så är jag spekulant. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 (edited) Jag har inga råd att ge dig. Men kolla med Flak på locostbuilders, han hade samma problem. Tror att han gick på en Saab cylinder. Om du får för dig att sälja slavcylindern, så är jag spekulant. :) på en annan sida på vårt forum hittade jag måtten på saab´s slavcylinder - den bygger cirka 40 mm och till det så tillkommer 15 mm för urtrampningslagret - om jag använder denna slavcylinder så måste jag fräsa ur/sänka slavcylindern cirka 3 mm - funderar på om man inte skulle kunna hitta en annan tryckplatta som inte bygger lika mycket kengren Edited March 28, 2010 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Jag kommer att köra med dessa komponenter i min, vet inte om det hjälper dig så mycket. Tryckplatta: AP racing art nr: CP5905 Lamell: AP racing art nr: CP5351-1 Slavcylinder/lager: Ford mondeo V6 art nr: QH CSC004 Jag har ett Raceline stålsvänghjul (4.7 kg) och en Raceline sprängkåpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Här finns lite bilder på hur Flak gjorde sin koppling. Han använder samma svänghjul som du (och som jag hade tänkt att använda, innan jag hittade stålsvänghjulet) http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=109801&page=5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Här finns lite bilder på hur Flak gjorde sin koppling. Han använder samma svänghjul som du (och som jag hade tänkt att använda, innan jag hittade stålsvänghjulet) http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=109801&page=5 har följt den tråden under hela hans uppbyggnad - det känns som det lättaste/bästa sättet för mig att fräsa ur sprängkåpan 10 mm (för slavcylindern)så att jag får större utrymme- då får allt plats - om jag sedan kommer att byta koppling så är det ju lätt att ordna en distans om eventuell tryckplatta är tunnare - om jag så väljer slavcylinder från saab så måste jag ändå fräsa ur sprängkåpan kengren ps verkar det som om tryckplattan kommer att passa på slavcylinder? - måtten är rätt men.... ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 (edited) har nu fräst ut för slavcylinder (10 mm) - monterat ihop så nu skall det förhoppningsvis fungera bilden visar hur slavcylindern är sänkt 10mm - på den högra anslutningen är det m10*1 (trycksidan - där har jag använt vanligt bromsrör som jag konat - på den högra anslutningen är det m8*1,25 (avluftning -där har en banjokoppling - bulten till banjon har jag gjort av en vanlig bult som jag har borrat hål i) det rör som finns runt den ingående axeln till växellådan har jag kapat bort så här ser det ut på utsidan av sprängkåpan - till trycksidan behövs bara "bromsslang" så är det klart - på luftningssidan har jag tagit en "skarv" till bromsrör (tänker svetsa igen hålet och använda den som luftningsskruv nästa jobb är att lyfta i motorn - alla fästen är klara så det skall förhoppningsvis inte vara några problem - tänke köpa en "större" ljuddämpare 2,5 tum och komplettera med en mindre ljuddämpare till bullerprov - vad skall man köpa för ljuddämpare för att komma undan någotsånär billigt kengren Edited April 7, 2010 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 (edited) Prova att kopiera "IMG Code" så blir det bättre med bilderna. EDIT: Har du ju redan gjort :) Edited April 7, 2010 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Simonsdämpare kostar inte så mycket och finns i olika storlekar lämpliga för bullerprov och övrig körning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 nu har jag fått in motorn -bifogar lite bilder om jag monterar 2 st ljuddämpare simonsons (längd 250 mm och en 400 mm) - kommer jag att klara ljudprovet på avgassidan då eller skall man redan från början satsa på 2 ljuddämpare av den längre sorten? kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Stiligt, rent å fint :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 Stiligt, rent å fint :racesmile: hej har varit dålig att uppdatera min sida, men projektet har inte legat nere under sommaren - när jag får ordning på kameran så skall jag lägga ut lite bilder vad har jag då gjort har monterat kylare, kylfläkt och gjort plåtar så att luften styrs genom kylaren och runt den monterat alla kylslangar samt expansionskärl gjort fäste och monterat tändspolen gjort klart sprutet (insugningsrör samt dragit isär de olika trottelhusen, luftburk, bränsletrycksregulator och fuel rail (röret till de olika spridarna) monterat kardanaxeln och gjort kardanringar till den monterat tankanslutning monterat dubbla ljuddämpare boxa igen motorrummet återkommer med bilder kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 har skaffat nya bultar till övergången kardan - diff (m10*1) - vilket moment skall man dra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 vilken stålkvalité`? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 köpte orginal de är blåa till färgen och är märkta 10/9 kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Tyvärr kan jag inte utläsa stålkvalite i min Hanes bok. Så här står det: Alla växellådor utom MT75: 57-67 Nm MT75 Med GAF 30 gummiknut: 70-90 Nm Med GAF 41 gummiknut: 100-120 Nm Hoppas det här hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Volvos svänghjul M10x1 dras 70 nm 10,9 kvalitet. men man brukar dra kardanen så mycket man orkar men ring/lednycklar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 16, 2010 Author Share Posted September 16, 2010 här kommer lite bilder från motorrummet - väntar på klammer till sprutet - lägger ut fler bilder när det är klart har boxat igen de delar av motorrummet som är öppet, det gav också ett extra motorfäste på ovansidan. Bockat oljestickan med ett vanligt rörbockningsverktyg så att den kommer undan. det finns några bilder på generatorn och dess sträckare. Har monterat plåtar runt kylaren så att all luft är tvingad att passera genom kylaren. Tar all insugsluft ur noskonen framför kylaren kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Du har gjort likadan insugsplatta som jag har så den måste ju vara perfekt :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 13, 2010 Author Share Posted October 13, 2010 arbetet går vidare blinkers fram och strålkastarna fram är klara med elkabel, har gjort klar kabelhärvan till spridarna, lufttempmätare och vattentemp är monterad och kablarna är klara, har monterad edis och då kommer några frågor a det skall sitta en kondensator på 25 mikrofarad vid tändspolen (modulen), var får man tag på en sådan? sitter den orginal på sierra med edis? eller finns den på någon annan bil? b från triggerhjulet till edis samt från edis till megasquirten skall det vara skärmad kabel, var hittar man den eller vilken kan tänkas sälja? - kan man linda själv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 om du inte har brytarspetsar så används inte en kondensator till gnista, utan i så fall till störningsskydd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 tack thomas av någon anledning har jag fått för mig att bla megasquirt skall vara "känsligt" för störningar och när jag ändå skall göra jobbet så har jag tänkt minimera eventuella störningar - kondensatorn lär inte vara några problem att hitta på skroten - ledningarna från 36-1 hjulet till edis och vidare till megasquirt verkar vara ett större problem pratade igår med en kille i ventilationsbranchen - han sa att det borde gå att använda datakabel FKARPG - jag fortsätter och söker kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 sitter och surfar på nätet om denna skärmade kabel - hittade denna tråd på locostbuilders.co.uk http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=133063 de föreslår att man använder mikrofonsladd som är skärmad kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 fått tag i mikrofonsladd så nu är de anslutningarna klara när jag gjorde insugsröret till sprutet så blev det trång mot spännaren till generatorremmen - tog då beslutet att jag skulle försöka att köra utan tps - googlade och hittade flera som hade lyckats - efter att ha pratat med olika personer så har jag blivit avråd - monterat på tps vilket innebär att jag måste göra en ny hållare till remspännaren - det håller jag på med nu saknade anslutningskontakt till tbs - det verkar vara svårt att hitta på någon bilskrot och enligt mc-forum så kostar en kontakt 1000 kr - googlade och hittade denna sajt http://www.dataspares.com - där kostar kontakten 6£ plus frakt etc - vilket företag här finns mängder av kontakter kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 (edited) jag fick dit mina trottelhus inkl tps. men jag vet inte vilkel typ at remspännare du använder. Jag använder den från focus. http://forum.locostsweden.se/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=8755 Micke Edited October 21, 2010 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 jag fick dit mina trottelhus inkl tps. men jag vet inte vilkel typ at remspännare du använder. Jag använder den från focus. http://forum.locostsweden.se/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=8755 Micke jag gjorde insugsröret innan jag skaffade mig trottelhusen - trottelhusen var delbara så jag monterade ihop dem med en gängad stång - hela bryggan blev cirka 3-4 cm längre - en del jobb för att få spjällaxeln att stämma (de nådde inte ihop - blev för kort - men gick relativt enkelt att ordna) - hade köpt samma remspännare som du - det saknades cirka 20 mm så jag tänkte att jag skulle kunna styra sprutet med bara MAP- sensor - hittade många trådar på nätet där det gick bra blev avråd att bygga utan TPS - har idag tagit delar av den köpta remspännaren (ford focos -06) så nu sitter det en ny remspännare och TPS är monterad trivs bra i garaget kenneth lundgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.