-
Upcoming Events
No upcoming events found -
By swedishGT40 · Posted
Uppdatering, staget tillverkat. Färdigställer nedre delen när jag fastställt om jag ska bulta direkt i huset på pumpen eller via pinnbult. -
By swedishGT40 · Posted
Ska använda 2st av bultarna som håller bakstycket till ac pumpen för att fästa upp den i bakkant tänkte jag. Blir dock fundersam om man ska bulta loss skruvarna när man monterar staget, eller om jag bör sätta pinnbult o mutter för att kunna montera staget på utsticket istället. Det jag tänker skulle kunna ske är kanske att gas tillåta sippra ut genom någon tätning när man bultar loss 2 av skruvarna för montage och därmed behöva fylla systemet så fort man skruvar på grejerna. Kanske är sjukt långsökt, vad vet jag. Men det är just det, jag vet inge om det ens är en faktor. Enklaste lösningen är bara o skaffa längre skruvar o bulta fästet via skruvarna, men vill inte skapa problem. Någon som är så pass insatt i ac att dom kan svara på min fundering? Bilderna nedan kanske klargör så ni är med vilka skruvar jag tänker mig behöver lossas vid montage/demontage av staget och/eller ac pumpen. Mall av papper för att ansluta mellan nedgående stag och pump för att få ut måtten.
-
-
Forum Statistics
-
Total Topics14.3k
-
Total Posts178.5k
-