Jump to content

Wankel?


vedde

Recommended Posts

Hej. Jag funderar på att börja bygga och svetsar givetvis min ram själv(locost). Jag undrar om det är någon som byggt med Wankel och RX7:ans bakaxel osv.?

Eller skall jag hålla mig till Pinto, jag är nybörjare men har byggt en Sandrail tidigare.

Tacksam för svar!

Vedde.

Link to comment
Share on other sites

Hej kul att ni pratar om wankel om någon är intreserad av att skaffa en motor så har jag en garage kompis som håller på med wanklar han fixar motorer både från England o USA senaste motorn som kom var en motor som hadde suttit i en Rx8 o gått 1600 mil.

Om jag mins rätt så det mesta han har bromsat en sug motor så är den på 316HK vid 9000varv o dom motorerna är ju bara på 1308cc o heter 13B .

Så om ni vill hatag i några delar o motorer så hör av er här på forumet.

Leif

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar

Jag vet inte så mycket om Wankel motorn men den verkar ju liten och lätt men med stora möjligheter till effektuttag.

Christer, varför bygger du inte med RX7 ans drivlina? McSorley har väl det i sin?

Är denmer komplicerad att få till p g a offset i diffen?

Jag spekulerar bara men det verkar som en kul idé med Wankel och inte alltför vanligt :blink:.

Ser fram emot att köpa spånplatta och rör och börja kapa och svetsa. Har någon tips på bra vinkelmätare förresten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...