Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/29/2020 in all areas

  1. Bra grej, men.. är upptagen det mesta av helgen. Är tydligen nå´t firande på söndag, så då skall vi åka sjua till Kållandsö eller till Kinnekulle. /bengt
    1 point
  2. Sticker den ner har du alltid risk att köra sönder tråget om bilen är låg. Har du ett dyrt tråg kan det bli tråkigt. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  3. Det gör extremt lite på ”corner weight” att flytta motorn ett par cm. Hade min på vågar när jag skulle göra mina motorfästen och det är viktigare att du får rätt på parallelliteten mellan utgåendeaxel från växellådan och ingående på diffen, samt att det blir plats för ett bra grenrör, insug etc..
    1 point
  4. Nu vet jag inte riktigt men vad ni menar med POR-15 "chassifärg". Man bör köra processen med : Degreaser https://www.por15.com/POR-15-Cleaner-Degreaser Metal Prep/Ready https://www.por15.com/POR-15-Metal-Prep Rust Preventive Coating https://www.por15.com/POR-15-Rust-Preventive-Coating Då har man ett grymt rostskydd - glöm inte att maskera gängor etc för färgen biter som f*n. Precis som @fege visar så blir det en fin yta med roller (eller säkert också med spruta). Om man har ytor som utsätts för mycket UV så är det att rekommendera att lägga på en top coat t.ex. https://www.por15.com/POR-15-Top-Coat-DTM-Paint och vill minnas att jag gjorde det på sjuans båge men ingen annanstans. Som @fege säger så är det mesta skyddat.
    1 point
  5. Ny idé för yttre styrled. M14 Uniball och justerstag för att få vettiga längder och justermån med goda marginaler. Massiv frigång på hela 9mm, det är ju oceaner av frigång det 😎
    1 point
  6. Har provmonterat motorn för första gången.... 😀 Det finns ju gott om plats för rör på båda sidor... Kan vara lite högt i framkant på motorn, är slät undersida att föredra, framför en "speedbump" i huven?
    1 point
×
×
  • Create New...