Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/31/2020 in all areas

  1. Jag funderar på att byta min seven mot ett annat projekt/färdig bil då jag vill ha något att sätta tänderna i och denna börjar bli klar... Jag är helst ute efter en Porsche, projekt eller färdig bil men också en kit car (Speedster eller coupe vore riktigt roligt). Fast sedan vore en svängrod roligt eller något annat... Men färdig bil eller långt gånger projekt ska det vara. Jag kan ta pengar eller lägga pengar i mellan. Prisbild får ni nog när ni läst texten nedan. En seven med Kastenham ram. Byggkostnad på över 400’ och de senaste två åren (10 milen) så är den påkostad över 150’. Jag har kvittot och papper på i stort sett allt sedan bilen byggdes. Väldigt rå att köra med höga varv, bara monoballs och hårda växlingar med dogboxlådan! Fast man kan ha mycket roligt på gatan med den och skönt att aldrig behöva tänka på besiktning igen 🆙 Modellår 2006 Besiktigad för all framtid (T12BF) Motor Honda S2000 F20C Vtec (isatt 2017) AEM EMS 30-1012 styrsystem mappat på E85 SH4-750 RC Racing Spridare Torrsump, Pace Oljepump (pump ny 2017) Oljekyl samt Alukyl (Ny oljekyl 2017) Lättat svänghjul Sellholm Dogbox M4700 med stålspak 550nm (2,19-1,51-1,21-1,0-0,87) (nypris 50.000kr) Stel 740 bakaxel 4,56 utväxling, wattlänk, danadiff, 4-link upphängning Knivkrängare fram Ferrita avgassystem 044 bensinpump, Regulator FSE Progg Opel corsa el-servo (justerbart från i-brädan) AVO 2-vägs ställbara dämpare DAAWD 140/095 samt 150/100 med en blandning av fjädrar. Bak sitter Öhlins. HiSpec Ultra Lite 4-kolvsok runt om (nya ok bak). Lätta skivor och ok. 300mm ventilerade fram. Bromsvåg justerbar från i-brädan. Oljetryck, oljetempmätare, vattentemp, avgastemp, SPA varvräknare med hastighet samt Shiftlight. Släcksystem motor och bränsletank med utlösning från i-brädan. Fullbur med fäste för vinge. Image Wheels, splitfälgar 8,5x15 samt 11x15 Michelin TB5R 18/60-15 (225/50Vr15) och 26/61-15 (285/40VR15) Gatgodkända R-däck (mycket mönster kvar, knappt körda) Snap-off nav på ratt 3--tumsbälten- 6-punkts på förarplats. Fuel Cell (med skuminlägg) (nypris ca 20000kr 700 kg fulltankad Nytt lätt batteri. Nya stolar, bara bytt på förarsidan för att hålla nere luftmotståndet. SFRO:s omdöme löd ”Den bästa seven jag kört”
    2 points
  2. Blev en 2.5" från Biltema. Testade med en magnet och allt var rf så inte bara klämman[emoji106]. Nu skall man bara lyckas tigga allt snyggt och fint så det ser bra ut. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    2 points
  3. Om inget drastiskt händer så har jag kvar bilen 😄 Våra seven kopior är ju rätt enkla och simpla jämfört med andra bilar, ända så finns det hur mycket som helst man kan hitta på och förbättra på dom 😁 Nedan är några saker jag pillat med senaste veckan. Reg-skylts hållare fram med magnetfästen, möjliggör att man kan justera höjden för att andra luftflödet till oljekylaren, alternativt ta bort den för bankörning. Folierat om framsidan av bakskärmarna, blir rätt sönderblästrade efter ett tag, trots att jag bara har en frigång på ca 8cm mellan marken och underkant av framskärmen så sprättar det på bra med grus när man kör med klisterdäck typ R888R. Blir att montera in en gummi stänkskydd på framskärmarna under veckan, så dom i princip tar i marken. Monterat ned stolarna nu med rätt bälten. Monterade på ny avgasbandage på avgassystemet. Har stört mig länge att längst bak i mitten på motorhuven har varit ca 1 cm för högre på grund av olika anspänningar i glasfiber materialet. Har lagt ned några timmar på att justera om fronten för att passa in huven bättre, sen monterade jag en magnet med 8 kg dragkraft längst bak på huven för att hålla den nere på plats, Blev riktigt nöjd.
    2 points
  4. Premiärturen avklarad och kameran åkte med för lite bilder (leendet är klistrat nu) 😀
    2 points
  5. Nu sitter båda sidorutorna på plats.
    2 points
  6. Jag kör med ett klammer från biltema och det har inte börjat rosta än så länge 😋 dock så har dom bara 2.5” och 3”, bra pris.
    1 point
  7. https://www.biltema.se/bil---mc/tuning/avgasror/v-band-sats-2000033515?gclid=EAIaIQobChMIlPfssrnE6AIVBoGyCh1qGAq_EAQYASABEgK4o_D_BwE
    1 point
  8. Tack för svar. Nästa fråga: Jag vill ju inte helsvetsa hela vägen, är fjädrar det man kan ha i skarven till ljuddämparna? Jag kommer ha lambda sonden i skarven från 2-1. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
    1 point
  9. Idag fick jag hem vingarna från lackeraren, det ser bra ut men lite puts skadar aldrig
    1 point
  10. Tack för tipset👍 Givaren fungerar men har ingen matarström in till mätarhuset, ska kolla vad som hänt från säkring 17 till mätarhuset. Ibland är man inte så smart, har haft felsökning på en varningslampa som varnar för låg bromsvätskenivå. Alla kablar verkade vara rätt och förstod inte felet. Sen efter letande så kommer jag på att jag luftade bromsarna och att nivån var för låg och allt fungerade som det skulle, bara att fylla på bromsvätska så slocknade lampan.😃
    1 point
  11. Den lever 😊😎 Nya framskärmar och stag/fästen. Fortfarande en del kvar att göra men jag var tvungen att köra ut den i solen en sväng. Mina däck är väldigt bra på att plocka upp grus 😆
    1 point
  12. lunch resan utförd i vinter kläder , lätt halkigt med R-dack och tung höger fot . Men jädrar va kul
    1 point
  13. Touchdown! Efter massa timmar slutmontering och stunden infinner sig när bygget skall ner från pallbockarna och r-däcken får möta moder jord och bilen bara blir lägre och fetare ju längre ner den kommer och tillslut fjädrarna på dämparna komprimeras och bilen sätter sig, då får man valuta för allt slit!
    1 point
  14. För exakt tre år var jag nere i Italien för att packa och skicka hem min 500 Maxi projekt . Idag firade jag med att starta upp den igen . Inga vatten eller oljeläckage . Röken kommer från avgasbandaget . Det går inte fort men det går framåt
    1 point
×
×
  • Create New...