Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/27/2019 in all areas

  1. Går fortfarande i väntans tiden men det ska vara "nära" nu (i alla fall med den engelska tidsstocken 😉 ) Har ägnat lite tid på att rensa ur sånt som inte behöver vara i garaget och optimerat en del. TIG svets i sin ensamhet.... ...sparar golvytan om MIG'en får hänga med... Med nymålat golv och man vill ju ha finish som @steel har (än så länge 😉 ) då får man ha en sån här i garaget 😄 Även om allt inte är som jag vill ha det så känner jag mig redo att träffa paketet 😄 ....Sen hade ett större garage varit att önska ...men inte nu 😉 Ska se om jag kan optimera med sonens prylar 😉
    3 points
  2. Tjusigt ! Ser fram emot nedkomsten och 1:a garageträffen !
    1 point
  3. Det ser kanon ut 👍 Gillar verkligen svabben😀 Mvh Pär
    1 point
  4. Hej, invägd som den står,100 kg ! Mvh Pär
    1 point
  5. Hej Har läst igenom detta fantastiska bygge med eldriven drivlina. Har erfarenheter av lithium ion batterier. När det gäller arbetstemperatur skall man hålla dem svala, runt 10-20C för att de skall prestera som bäst. Så kyl dem så mycket det går. ESR i ett samsung INR18650-20R batteri ligger runt 20 mOhm och de har en kapacitet om 2 Ah. Det är en rätt så bra måttstock på en typisk cell för ändamålet. ( används en hel del i truck applikationer här i Sverige ) Likaledes så ökar ESR vid minusgrader, vilket minskar deras kapacitet. Det är inte så farligt då de värms upp snabbt när man lastar dem. Om de blir för varma ökar läckströmmen och man kan råka ut för en värmeutveckling som kan orsaka en kortslutning av batteriet vilket kan utveckla en eldsvåda. Praktiska prover jag sett är inte så farliga i verkligheten, diesel och bensin brinner mer och innehåller mer kalorier per volym!... Vill man ha lång livslängd skall man hålla delta för i och urladdning låg. Ladda dessutom inte för mycket utan ligg på runt 80% kapacitet. Vänliga hälsningar Andreas
    1 point
×
×
  • Create New...