Jump to content

Kjelland28

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Kjelland28 last won the day on June 11

Kjelland28 had the most liked content!

Community Reputation

30 Excellent

About Kjelland28

  • Rank
    Nykomling
  • Birthday 06/03/65

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Mariestad
  • Interests
    Det mesta inom teknik samt lite blandat annat

Profile Fields

  • Namn
    Kjell Andersson
  • Ort
    Mariestad
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

1316 profile views
  1. Nu är bakvagnen klar minus chassifästet för panhardstaget och stötdämparna. Finns lite bilder i byggtråden Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  2. Information om Duratec Westie önskas

    Nästa steg blir väl detta sen ! https://www.carthrottle.com/post/electric-superchargers-debunked/
  3. Locost old style

    Lite nya bilder börjar bli lite ordning på bakändan nu ! Bakaxeln börjar bli klar efter ett antal försök med panhard fästet. Bara själva staget och fästet för det i chassit kvar att tillverka. fästet kommer att bli justering på Så här blir det med axeln på plats ! Och till sist mina fina fourlinkstag med ipressade bussningar till Volvo 850 från autopartsmarket.eu köpte samma fabrikat som BMW använder som orginal borde ju vara kvalitet på dom. Pressade i dom med verkstadspressen från vidaxl och där undrar jag bara en sak varför i hela fridens namn var domkraften i pressen fylld med diesel/brännolja istället för riktig hydraulolja ? Pris ? 1469 kr för hela pressen antagligen. Den är nu bytt, oljan alltså ! Så nu hänger axeln i fourlinken ! Har börjat med panhardstaget också trots att jag bara höftade måtten så blev det rätt bra ! en dryg centimeters frigång mot diffkåpan ! Staget klart! Lagren bytta på drivaxlarna! Den inverterade kick up'en Lagt igen rören i bak ändan samt strängsvetsat golvet tätare. Den här sjuan blir nästan en SUV med 15cm frigång fram och 16cm bak rollcenter fram hamnar på ca 85 mm bak vet jag inte riktig hur det ska räknas fram. Ännu en dag av ändringar ! Kom på att det är rätt olämpligt att ha infästningen för panhardstaget på höger sida av bakaxeln Med B18 motor så vill man ju ha plats för avgasröret på den sidan. Japp mitt ska gå hela vägen ut bakom bilen . så nu sitter fästet istället på vänster sida. Bild från sidan Mäter in övre A-arms infästningarna med en laserline. Fotomodellen är bror 😁. Tillverkar främre nedre A-arms infästningar. Lite nytt! Sidoförstärkning, frigång kardan, infästning övre A-arms fäste. Dagens arbete ett djävla pill i rörbocken innan det fick duga. ser ut att passa fint med en Volvo 24 rattstång behöver bara skaffa en lite större hålsåg
  4. HeVo mk1 3.0 2016 ***I Trafik***

    Vad är det för torkare du använt ? funderar på vad som kan funka på en stor ruta till mitt bygge.
  5. Information om Duratec Westie önskas

    VEA är dom nya 4-cylindriga motorerna på 2 och 1,5 liters slagvolym med effekter från 120 till 367 hkr den senare är en Fyra med både turbo och kompressor samt optimering från Polestar, ger i std Volvo utförande 327 Hkr. Personligen så gillar jag 5:orna mer men bensinarna har ju redan gått i graven och dieseln gör det väl om nåt halvår eller så. Vi bygger också 1,5 l 3-cylindrigt bensin i Kina max effekt på den strax under 200 Hkr vrid strax över 300 Nm. är medvetet lite luddig här ! NDA är inte att leka med. 3:an är riktigt kort och skulle sitta som en smäck i en sjua med rätt växellåda. Ska nog kolla upp om bakplanet på cylinderblocket fortfarande är samma som dom gamla motorerna då borde gamla M90 vit passa på en sån 3:a, den lådan stod ju pall för 272 Hkr i förra V90'n vi hade.
  6. Information om Duratec Westie önskas

    Här kommer en bild på pumpen på en VEA motor ! Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  7. Information om Duratec Westie önskas

    Den funkar säkert bra om 4 Ampere räcker, Eller man kanske ska dra fläkten/Pumpen över ett vanligt relä. Det verkar ju vid lite eftertanke vara det rätta, ett relä och en hängsäkring ute i motorrummet !
  8. Information om Duratec Westie önskas

    Japp hade jag inte kört det helt analoga spåret så hade jag nog valt den [emoji3] Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  9. Information om Duratec Westie önskas

    Kolla in speedunio på webben Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  10. OK, har hittat lite gångbara saker i england också har dom samma märkningskrav där. Dessa är ersättningslampor till äldre fordon broms och bakljus. Vill ju ha sånt som är ok och slippa besiktningskräp
  11. Tänkte ha dom som allt bakåt, bakljus, bromsljus och blinkers. fins hos mekonomen, Carwise Art. nr 40-405003 verkar vara mekonomens eget märke. Vill ha några som ger intryck av att vara äldre modell, uppdatering: dom finns 4 kr billigare hos BDS 35 kr styck lite drygt en hundring per sida på bilen plus reflex
  12. Hade tänkt mig två röda och en gul på varje bakskärm som på bilden är detta ok ? Antar att man får peta i en 21 wattare i bromsljuslyktan.
  13. Information om Duratec Westie önskas

    Vet inte men jag kan ju rota runt lite på jobbet och om nån vart med och vet nåt[emoji3] Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  14. Information om Duratec Westie önskas

    Fast det mest intressanta är väl vad är skillnaden i åtgången effekt under drift. En sån här pump tar ju ut en rätt bra ström som då dyker upp på remskivan till generatorn visst du kan köra den på mindre fart i vissa fall under uppstart och kanske högväxel i hög fart men ger den nåt i en sjua och är det värt detaljer ? Kanske bättre att bara plocka av propellern och sen ha en elfläkt på kylet eller att mixtra med utväxlingen till pumpen ? Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
  15. Information om Duratec Westie önskas

    Denna typ av pump sköter hela flödet även till våra T-6 motorer. Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
×