Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Ni som har R-däck i 13", kan någon mäta radien på dem åt mig? Har ni även rullomkrets så skulle jag bli glad. :notworthy:

Skall se på nya framskärmar och de får inte bli för stora. :wacko:

/Fredrik

Posted

Hej!

Radien kan skilja mellan de olika märkena, kolla på aktuell tillverkares hemsida!

Sen är det givetvis beroende på bredd och höjd...

//

JEK

Posted

Vad kan vara brukligt att köra med?

185/60 - 13 eller bör man gå upp till 205/60-13?

Ni som kör med 13" - vad har ni på era sjuor? Mikael och Anders från Vallentuna t ex vilken bredd har ni?(de är de som jag vet har Compomotive CXR 13" med R -däck på)

Jag har tänkt köra samma om jag kan hitta CXR till ett vettigt pris.

/fredrik

Posted

Jag har för mig att jag läst att det kan vara svårt att få upp tempen i framdäcken om man kör för breda. Jag tror att 185/60-13 fram och 205/60-13 bak är vad t.ex. MNR rekommenderar.

Posted

Då jag räknade på utväxlingarna så mätte jag mina R-däck (ordentligt slitna) och fick 1,7 meter i omkrets

/Anders

Posted

Tack För det :notworthy:

Då vet jag, det blir nog ganska smala för mig, Breda = dyrare fälgar och dyrare däck, tror inte jag är man nog att känna någon större skillnad så här i början av min bankörningskarriär :racesmile: . När man blir bättre kanske man kan köpa bredare? :515:

/Fredrik