Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan någon ge mig ett tips på en kort rattstång. Mitt problem är att då jag bygger BEC kommer sierrans rattstång rakt in i motorblocket, skulle behöva en rattstång som slutar innan torpedväggen så att jag kan sätta en knut och vinkla den lite innan den går ut ur torpedväggen. Har för tillfället kapat rattstången, men är tveksam om det är tillåtet då det påverkar deformationsdelen.

Posted

Se min tråd, Saab 9000. Dock bygger deformationsdelen på höjden istället. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7233&st=0 inlägg #33 visar delarna och # 108 ser du hur det ser ut i bilen. Allt från 9000 utom mellanaxeln som är 20 mm axel med dubbel D i båda ändarna.

Ha ha, PERFEKT. Lillebrorsan har precis köpt en 9000 som han tänkt åka med i vinter, vad förvånad han kommer bli. Den står nämligen i vårat gemensamma mekgarage :whistling:

Posted

Här ser du hur jag gjorde för att det ska passa till en Escort styrväxel. Jag fick dock en varning från min besiktningsman att Saab mellanaxeln har spruckit i deformationszonen på en SFRO mans egen privatbil. Nu är dessa helt identiska med Volvo 740, så jag tror inte det är något man behöver oroa sig för, det finns ju ett antal av båda dessa bilar i trafik. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7606

Posted

En sån mellanaxel kör jag också med men peppar peppar har inte haft nån brottanvisning än.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...