Arne k Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Jag har en opel 2,0 gsi 16v som jag har satt förgasare på. Nu finns det inte något utlopp på under sidan av insugnings röret för kyl vattnet. Är där någon som vet om det funkar ändå? Quote
Thomas Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 ja det kan funka. du sabbar en del av cirkulationen när termostaten är stängd. Jag rekommenderar den för inte gör Opel en där om man inte ska använda den. Quote
Arne k Posted November 9, 2011 Author Posted November 9, 2011 Jag har fått reda på att om man borrar ett 5 mm hål i övre delen av termostaten så får man lite genom strömning av vattnet. Då funkar det köra utan den undre röret, Quote
Thomas Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 på en sommarbil funkar det nog men på vintern så kan det hålet räcka för att kyla motorn så den tar långt tid på sig att bli varm och att tempen inte når ända upp. Quote
Recommended Posts