Jump to content

Min Westfield Seven


jonasw

Recommended Posts

Najs!

Antar att du inte ska suga luft direkt bakom motorn när du är klar. Varm luft stjäl hästkrafter.

Har ju scoop på huven så jag tänkte leda ner luft till insuget, borde väl funka även om det bästa vore att vända insuget och ta luft framför motorn

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har ju scoop på huven så jag tänkte leda ner luft till insuget, borde väl funka även om det bästa vore att vända insuget och ta luft framför motorn

På min förra bil var det en liten låda för luftfiltret. Det var två väggar med gummilist som slöt tätt mot huven, samt hål i sidan på huven för kalluft.

Du kan lätt få till något liknande som du matar med kalluft från ditt scoop.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju en V8 huv från Wesfiled, antar jag, så det finns ju redan hål i huven. Bara att bygga lämplig box. Jag funderar på att göra så på mitt bygge.

Jo det är så jag tänkte göra

Link to comment
Share on other sites

Det är ju en V8 huv från Wesfiled, antar jag, så det finns ju redan hål i huven. Bara att bygga lämplig box. Jag funderar på att göra så på mitt bygge.

Gött. Då kommer att låta "´Bröööööl!" ur scoopet. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Det jag funderat på angående de hålen är att de i normala fall är till för att släppa ut luften som kommer in is scoopet. Att "täppa" till ett av dem gör nog inte oss någon skillnad ur detta perspektiv. Men om man boxar in filtret under ett av dessa hål är det inte risk att det blir undertryck i den boxen? Luften som passerar över huven kommer väl vilja suga ut luft den vägen snarare än att trycka in något? Kanske är så lite att det inte har någon som helst betydelse. Jag kanske till och med är helt ute och cyklar och det blir normaltryck eller till och med övertryck där.

Link to comment
Share on other sites

Det jag funderat på angående de hålen är att de i normala fall är till för att släppa ut luften som kommer in is scoopet. Att "täppa" till ett av dem gör nog inte oss någon skillnad ur detta perspektiv. Men om man boxar in filtret under ett av dessa hål är det inte risk att det blir undertryck i den boxen? Luften som passerar över huven kommer väl vilja suga ut luft den vägen snarare än att trycka in något? Kanske är så lite att det inte har någon som helst betydelse. Jag kanske till och med är helt ute och cyklar och det blir normaltryck eller till och med övertryck där.

Ja det är ju övertryck man vill ha. När jag tävla mc vet jag att vi mätte övertrycket i luftburken, minns inte hur dock

Link to comment
Share on other sites

Har problem med bromsljusreläet. Förra säsongen funkade det utan problem men jag gjorde en upprensning i elhärvan i vinter och nått blev fel. Har kopplat 12v till 30 och 86, 85 till bromsljus och 87 till bromskontakt som jordar den. När jag nu bromsar så brann kabeln mellan 87 ock kontakten av. Tänkte den var klen så bytte till grövre men brann 12v till 30 av. Är så otroligt trög på el :banghead: någon som kan ge ett råd?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Dåligt med uppdateringar.. Husbyggande, båtköp och ett barn till har gjort att man haft fullt upp. Den här vintern försöker jag bara hinna det jag inte hann förra. Ny instrumentpanel (kolfiber), skärmfästen till nya skärmarna (kolfiber) och lite annat småpyssel. I sommras bänkade jag den och fick till en rätt bra kurva även om jag hade hoppats på högre effekt men Witune trodde på att högre komp och lite bättre portning i insuget skulle öka effekten. Skaffade nya 13" däck och fälgar för bana. Några bilder från sommarn och mappning:

post-3170-0-35041100-1393054520_thumb.jpg

post-3170-0-32256100-1393054561_thumb.jpg

witune mappning.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag har bara den nu. Det strulade ju en del vid ihopsättning då en motorfirma hade planat av blocket skevt. Så jag fick kompensera med en tjock packning, men tydligen var den lite väl tjock.. Men som jag läst i UK så är effekten rätt ok. Hade tänkt fixat med motorn den här vintern men det får vara.

Edited by jonasw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...