Jump to content

Åka sjua till helgen Gbg/Alingsås/Borås med omnejd?


XTR

Recommended Posts

Hej Alla med körbara sjuor!

De har lovat bra väder till helgen och nu är det säkerligen inte många fina dagar kvar på säsongen SÅ jag tänkte att detta kunde vara ett gyllene tillfälle att samla så många sjuor som möjligt och smiska lite roliga vägar runt Göteborg med omnejd. Tobias (Lupus) hade lite planer på att ut och åka om det blev bra väder. Jag kan både Lördag eller Söndag (lite beroende på vilken dag som blir bäst väder) och jag är öppen för förslag på lämpliga vägar. Jag utgår från Ingared som ligger drygt 1 mil innan Alingsås räknat från Gbg E20

//Mattias, Alingsås (Ingared)

Link to comment
Share on other sites

Hej , jo något blir det på lördag, men vilken runda som rekommenderas kan vi kanske återkomma till, lidköping/Läcko/grästorp/alingsås/thn/vänersborg..... rundan kanske är något GBG centrum ligger rätt långt bort med brist på roliga vägar ?

. Vet att den lokala trimmaren i thn hade öppet hus och bänka bilar för 300:- lördag om någon är intresserad, http://www.atechmotor.com/

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Jag är öppen för förslag, jag undviker helst göteborgs stad med närhet. Vet att det finns roliga vägar åt grästorp till. Jag har PM:at Jocke i alingsås om han kan vara med o åka.

//Mattias 0708-588637

Link to comment
Share on other sites

Förslag :

Prata med Jörgen och förslaget är att vi träffas 10.00 i trollhättan vid autotech och den som vill kan effekt mäta sin bil, vi snor en körv och kaffe och sedan kör vi mot lilla edets småvägar och backa mo vad nu det kan vara, Jörgen får dela med sig av vägar han kört under sommaren (han lär ha kört mest mil av oss alla så någon bra sträcka lär det bli).

Det hela lär sedan på något vis dra sig mot alingsås och där får vi väl kanske ta och undersöka fika möjligheter igen och sedan åker vi hem via Sollebrun/nossebro.

Så två varianter 9.30 vid viggen planet i grästorp för resa via hunneberg och vargön mot thn

eller autotech.se 10.00 ( vill man bänka kan det vara värt att boka tid) .

Lista:

Tobias

Jörgen

XTR ? ?

Jocke ? ?

Båging ? ?

???????

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Har inte fått något svar från Jocke ännu, men isåfall får jag möta upp i grästorp alternativt på autotech. Kan du sms:a ditt telefonnummer Tobias så jag kan höra av mig om jag blir försenad eller om något går sönder...

Vet inte var jag skall möta upp. Jag kollar av forumet sent ikväll oxå och så hörs vi av på telefon. Skall kolla lämpliga vägar till Trollhättan resp. Grästorp ikväll. Hoppas att vi kan få några till att hänga på! Vem vet när det blir(bra!)väder nästa gång????

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Precis min tanke när jag gick hem från jobbet idag.

Tyvärr har ni väl vidlyftiga planer för min del, jag har ingen fungerande motorhuv för tillfället. :icon_oops:

Jag får hänga på nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Var förbi autotec och kolla lite hur deras bänk såg ut och enligt en kille där verkar det vara mer eller mindre full bokat , eventuellt någon dropp in , men det är väl bara att gilla läget och utgå därifrån ändå.

Vi ses i morgon !

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Precis min tanke när jag gick hem från jobbet idag.

Tyvärr har ni väl vidlyftiga planer för min del, jag har ingen fungerande motorhuv för tillfället. :icon_oops:

Jag får hänga på nästa gång.

Såg inte jag en nytagen film av Tigger på allmänna vägar alldeles nyss ;) :515:

Link to comment
Share on other sites

Japp, och det är väl ungefär lika olagligt som att att köra utan motorhuv

Så kan det nog vara, men det känns inte intressant. Anledningen till frågan var att jag inte kände igen hans bil, inget annat.

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Hej på er , gött att få lite mil på bilen och inte bara ha mekat i sommar.

Lite mera bilder från hemma på gården , numera med folk i bilarna.

https://picasaweb.go...nTurenMedSeven#

Kollade även igenom gps loggen från telefonen och jag kan medela att det måste varit något fel på sateliterna idag för jag såg helt knepiga hastigheter på vissa rakor hypocrite.gif

Var det fint väder i morgon med tro prop.gif

Link to comment
Share on other sites

Ni ser ut att ha haft det trevligt. :)

Var det Lupus som körde "open wheel"?

Jepp , är det inte HotRod's vi bygger tongue.gif

Sedan bilen blev vit och jag bytt däck och fälg passa inte de gamla skärmarna så det ligger två kolfiber skärmar och väntar på nya fästen. Men så länge det inte regnar funkar det faktiskt ok helt utan skärmar

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tackar för fin åkning igår. Kändes i kroppen när man kom hem och att det blivit 35 mil! SKÖJ!!!

Det är attans vad sonetterna går, får hitta på något drastiskt i vinter :515: Sedan så upptäckte jag något trevligt med bilen och det är att den gör 70 på ettan och 115 på tvåan när varvstoppen går in. Min varvräknare stämmer då inte riktigt för nålen går en liten bit utanför skalan som är maxad till 11000 rpm. Pinsamt att erkänna att jag inte nyttjat stoppen förrens nu, skyller på varvräknarens nogranhet... :icon_oops: Efter detta så nyttjade jag varvstoppen flitigt flertalet tillfällen efter vi varit på Såtenäs och kollat Krollegs fina Tiger. Det gör riktig go skillnad om man drar motorn till 10700 istället för 9500 innan nästa växel åker i :notworthy:

Sist kan jag tillägga att Jocke slapp skämmas för mig då han låg först på vägen hem och vi snittade ca 120 på 70 vägarna från Grästorp till Alingsås :racesmile:

Det här gör vi om igen OK! (fast jag hade behövt en ny kardan först, låter ganska mycket nu...)

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Var det fint väder i morgon med tro prop.gif

Jodå, det går att åka idag också. :prop:

Ni kanske vill ta en tur till GBG idag? Välkommna, kaffemaskinen står redo. :)

Jepp , är det inte HotRod's vi bygger tongue.gif

:D Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Sist kan jag tillägga att Jocke slapp skämmas för mig då han låg först på vägen hem och vi snittade ca 120 på 70 vägarna från Grästorp till Alingsås :racesmile:

Jag skämdes inte på vägen till Grästorp heller ;) ...gött att glida i solskenet också. Bäst var nog gubben med rullatorn som jag trodde skulle tappa hakan och köra i diket :D

Sen gick det nog inte alltid i 120 på 70 vägarna :) ...du hade ju bråttom hem ;)

Idag blev det 20 mil runt Lygnern tillsammans med en hojåkare...han fick ligga först och bestämma tempot ;)

Link to comment
Share on other sites

Japp, får hoppas att vädret bättrar sig så kan vi ta en repa (finns en del fina vägar)

söndag kommer jag vara i uddevalla/saltkällan och dra upp en brygga, men runt 13.00 borde det vara klart. om vädret ändrar sig från nuvarande prognos kanske en "brygg seglar" tur vore något.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...