Jump to content

LocostFestival 2012


heralue

Recommended Posts

I enlighet med önskan på vårat årsmöte så kommer klubben att arrangera en Locostfestival den 7-8 juli 2012 på Kinnekulle Ring !!!!

En arbetsgrupp är sammansatt och det kommer bli läge för att fler får ställa upp och hjälpa till.

Vi hoppas även att kunna få hit lite locosters från England !!

Mer info kommer efter hand.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det är tråkigt att det kolliderar men det var den enda tillgängliga helgen i Juli för att hyra Kinnekulle.

SSM vill man ogärna missa men denna gång får det bli Locostfestival istället för min del.

För de som tävlar i spvm är ju SSM ett givet val.

Link to comment
Share on other sites

Det låter skitskoj med 2 dagar på kullen med er, men tror tyvärr att det krockar med SSM på Knutan :( :(

Mvh Henric

+1

Hoppas att det inte blir en tradition med detta datum. SSM brukar ha runt 20-30 sjuor som tävlar eller besöker den helgen som alltid är första helgen i Juli. :(

Link to comment
Share on other sites

o vi räknar med 50 till 70 sjuor som vill besöka våran festival :lol: , vi la det datumet för att semestern börjar för dom flesta och

då kan vi få hit våra långväga medlemmar som normalt inte kan komma om det ligger på en fredag.man får ta det som en liten

semesterresa helt enkelt.

jörgen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Skulle det vara intressant att få dit en däckleverantör som kan ställa upp med däckutrustning och sitt kunnande kring R däck och vanliga däck?

De vill självklart synas där och informera oss om sina däck men de har mycket kunnande inom Racing och kan nog lära en och annan ett ting eller två om däck.

Jag har påpekat att vi inte kan ta några som helst kostnader för detta utan allt får bekostas av dem själva, i utbyte kommer det vara ett stort antal intresserade fantaster som säkerligen vill veta mer om racing däck.

PM:a mig så kan vi ta det utanför forumet innan vi spikar något. Vem vet jag kanske kan verka fram en R-däcks rabatt för klubbmedlemmar!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Skulle det vara intressant att få dit en däckleverantör som kan ställa upp med däckutrustning och sitt kunnande kring R däck och vanliga däck?

De vill självklart synas där och informera oss om sina däck men de har mycket kunnande inom Racing och kan nog lära en och annan ett ting eller två om däck.

Jag har påpekat att vi inte kan ta några som helst kostnader för detta utan allt får bekostas av dem själva, i utbyte kommer det vara ett stort antal intresserade fantaster som säkerligen vill veta mer om racing däck.

PM:a mig så kan vi ta det utanför forumet innan vi spikar något. Vem vet jag kanske kan verka fram en R-däcks rabatt för klubbmedlemmar!

/Fredrik

Ralph's däck brukar ju göra precis sånt här, skall vi kolla med dem ? ( eller vad var frågan unsure.gif )

antar oxå att våra normala dimensioner också är något mindre än de normalt säljer

EDIT: insåg att du redan hade ett föslag thumbsup.gif

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Det är ju intressant men allt sånt här måste gå genom arbetsgruppen som ansvarar för träffen.

Der är de som måste svara om de kan ta med detta.

Ska nån komma och göra reklam för sina däck är det väl rimligt att klubbmedlemmarna får en bra rabatt.

Kan du fixa det är det skitbra.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Motprestationen för att komma dit och "göra reklam" var att de hade kunnit folk som kan allt om däck, en servicebuss så vi kan få hjälp med allt från kompressor till däckomläggning på plats. Det är klart att jag skall göra allt i min makt för att få till en rabatt till medlemmarna i klubben - detta var för att se om det fanns intresse för att få information samt hjälp på plats med däck relaterade frågor/problem.

Jag har en del såna här kontakter genom mitt jobb på Motormännens Riksförbund som jag ibland kan dra i. Detta är en tillverkare och inte en liten återförsäljare som kanske har mindre budget för denna typen av evenemang.

Jag ser gärna att någon från arbetsgruppen ringer mig om ni tycker det finns ett intresse. Jag har frågat dem löst och de har definitivt ett intresse av att vara med och jag tror vi kan diktera en del villkor för medverkan.

Mvh

Fredrik

0707-491192

Link to comment
Share on other sites

Hej fredrik,

vi har diskuterat just detta om att få dit olika däcklverantörer som Ralphs däck bla , och ditt förslag låter också intressant så vi kommer att kontakta dig så småningom.

Mvh Jörgen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...