Jump to content

billiga delar


Hellman

Recommended Posts

hittade ett ställe via Zatzy´s forum som de är billiga delar för oss.. verkar vara en bilskrot..

men här är de udda dom har en fast pris lista på allt ..

ett exempel..

Motor med aggregat (bensin) 1500

Motor med aggregat (diesel) 2000

Motor utan aggregat (bensin) 1000

Motor utan aggregat (diesel) 1500

Växellåda automatisk 1000

Växellåda manuell 700

------

Du betalar alltid efter vår fasta prislista och vad det är för del,

vilken bil den har suttit på har ingen betydelse.

------

så gå in o kolla dom har för alla bilar..

---> http://www.returbilen.se/

/hellman

Link to comment
Share on other sites

hittade ett ställe via Zatzy´s forum som de är billiga delar för oss.. verkar vara en bilskrot..

men här är de udda dom har en fast pris lista på allt ..

ett exempel..

Motor med aggregat (bensin)  1500 

Motor med aggregat (diesel)  2000 

Motor utan aggregat (bensin)  1000 

Motor utan aggregat (diesel)  1500 

Växellåda automatisk  1000 

Växellåda manuell  700

---<start- urklipp från deras hemsida>---

Du betalar alltid efter vår fasta prislista och vad det är för del,

vilken bil den har suttit på har ingen betydelse.

---<urklipp från deras hemsida-end>---

så gå in o kolla dom har för alla bilar..

---> http://www.returbilen.se/

/hellman

vilken tur att man bara har 5 mil dit :D då vet jag vart jag ska när det blir dax att börja bygga :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

där kan man få locost begrepet att funka ...

1500:- för en 850 glt motor..

var de inte nån här som gav 10 000:- för sin..

snacka om boomer (otur)

haha

kolla

850 T5 -95 29000 mil undra motorn finns kvar .. 1500:- för en sån är ju fan renarånet..

men den är la redan borta..

Link to comment
Share on other sites

anledningen till att det är så biligt är väll för att man får skruva av allt själv. och man skulle ha med sig egna verktyg. kan ju bli lite småknöligt om man måste ta med sig egen motorlyft fast dom har väll förhopningsvis en man kan låna

:)

Link to comment
Share on other sites

anledningen till att det är så biligt är väll för att man får skruva av allt själv. och man skulle ha med sig egna verktyg. kan ju bli lite småknöligt om man måste ta med sig egen motorlyft fast dom har väll förhopningsvis en man kan låna

:)

Är man ett par stycken och sen skruvar isär motorn på plats så det bara blir blocket att lyfta ut tillslut så klarar man det nog utan lyft, det tar nog nån timme eller två men sparar man typ 7000kr så är det ju lätt värt det. Problemet är väll att det är så där en 80 mil eller nått...

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. hur är det nu med bakaxlarna och diffarna ???

skulle behöva ny till min 242a då den "skorrar" vid inbromsning och även trycker ut olja.. :(

hittade en 944 GLT där men frågan är om den passar i min 242a och om det är "riktig" diff eller slungdiff ?????

finns ett gäng GL men GLT borde ha högre utsustningsnivå och därigenom kanske bättre bakaxel ?? :blink: eller e ja ute å cyklar nu ?? :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Varit där ett par gånger... men där cirkulerar ett antal polacker (inget ont om polacker) som sitter utanför och väntar på leveranserna, när bilarna är inne på gården tömmer dom de på allt som går att sälja i hemlandet...

Sist klämde ett par killar in en motor i baksätet på en fiat 500... eller vad den nu heter.

Vårt malmökontor ligger 500 meter därifrån så det har hänt att man spenderat en lunch och leta delar...

Inte varit där på ett bra tag nu men brukar kolla deras hemsida efter kuligheter...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
1500:- för en 850 glt motor..

var de inte nån här som gav 10 000:- för sin..

snacka om boomer (otur)

haha

kolla

850 T5 -95 29000 mil undra motorn finns kvar .. 1500:- för en sån är ju fan renarånet..

Det är jag som pröjsat 10 papp för min motor..... :icon_oops:

men eftersom jag pluggar i Lund så har jag varit på returbilen ett antal gånger... en perfekt skrot för t.ex locostbyggare som inte riktigt vet vad dem vill ha (om man nu inte gör som alla andra har gjort så klart..... :whistling: ). Man kan strosa runt på skroten och kolla hur stora olika bakaxlar är mm.. Men att plocka ur en fungerande 850 GLT motor ur en bil är bara att glömma.. Faktum är att Harrys bilskrot (finns länkar på returbilen.se) får in alla bilar till sig innan dem landar på returbilen. De plockar av allt av värde. Min motor kommer från Harrys.....

Däremot kan man hitta 850-motorer med 10v (om man nu vill ha det), eller andra lite äldre och mindre exklusiva motorer. :thumbup:

Så att jag köpte min motor från en "riktig" skrot ångrar jag inte..... skulle jag väntat på returbilen så hade min bil inte varit klar nu.... :(

// Staffan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Självplock

Här är liknande priser i Stockholmsområdet (Huddinge). Själv har jag inte varit där och kollat, men nästa vecka öppnar de efter semesterstängning och då åker jag dit.

Motorpriserna låter ju sagolikt låga, men tänker man efter lite så kanske det trots allt inte är så. Man behäver motorlyft, specialverktyg, hjälp av någon, släpvagn mm mm. Inga garantier. Och en Jagga V12 eller Porsce hamnar nog inte på denna skrot.

Men det finns ju en massa annat godis att plocka!!

Link to comment
Share on other sites

Självplock

Här är liknande priser i Stockholmsområdet (Huddinge). Själv har jag inte varit där och kollat, men nästa vecka öppnar de efter semesterstängning och då åker jag dit.

Motorpriserna låter ju sagolikt låga, men tänker man efter lite så kanske det trots allt inte är så. Man behäver motorlyft, specialverktyg, hjälp av någon, släpvagn mm mm. Inga garantier. Och en Jagga V12 eller Porsce hamnar nog inte på denna skrot.

Men det finns ju en massa annat godis att plocka!!

Men gud! Att ingen sagt det tidigare!! ;)

Dit ska jag när de öppnar också!! :D

Och de har ju faktist två Porschar ;) en 924 och en 944 (motorn kvar också...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jag var där och letade efter prylar

skulle ha en volvo 2.0t v40/s40

det var någon som nämde PL jag kan bara bekräfta

dessutom var skroten helt jävla kass då dessa PL plockar helt miffo prylar

typ bara sprutet/en kolv/tändnigen

när vi var där så var det en fåne som skruvade loss en växelåda för att

ta ett urtrampningslager och skickade växelådan i marken så den sprack

och det rann olja över halva skroten

och när man kommer ut på parkeringen ser man att de även tömmer

kundbilar utanför 4:a bilar med krossade rutor

kan bara sammafatta www.returbilen.se med kattastrof/dynga

frästen är det inte konstigt att importbilar får dåligt rykte då dessa fånar

troligen lagar bilar med dessa delar

det stog fan folk där och körde tigersåg för att lossa tröskelådor

eller den fina stora bmw 12:a som någon hadde bara tagit delar på

så den var total junk

kyss mig i nacken

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Jag har fattat det som de har nån deal så att bilarna först kommer till Harrys bilskrot och Returbilen tar sedan det som blir över...?

Link to comment
Share on other sites

Sökte en 16-ventilers Volvomotor på Självplock i Sthlm. De hade 2 st 740GLT inne, men båda utan motor. På min fråga om tillgången på sådana bilar fick jag besked om att grannen Allbildelar levererar bilarna till Självplock, men att de aldrig får några GLT med motor, dessa plockas ur innan leverans till Självplock.

Allbildelar tar ca 8000:- för en naken långmilad 16-ventilare, sedan behövs ju massor av tillbehör innan den kan köras! :mad:

Billigare att köpa en beg Volvo 740 GLT och slakta den.

Jag tror att Självplock och Allbildelar har samma ägare.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att Självplock och Allbildelar har samma ägare.

Jepp, samma ägare, samma firma, bara självplock avdelningen helt enkelt.

Har snackat ganska mycket med den ansvariga på Självplock... Allbildelar är ganska snåla med just Volvo (eftersom det är sån åtgång på dem). Självplock avd. hade pratat med ägaren om att han ville ha in mer Volvos, och då sa han visst... Sen en vecka senare fick han en 940, som killarna på demonteringen hade fyllt med massor av skit (rostiga fälgar, trasiga grejer, avgasrör, mcdonalds påsar etc etc.) Då klagade Självplock avd. till ägaren om vad de hade gjort på demonteringen (med 940:n) och då blev svaret från ägaren: Du får inga fler Volvos...

suck, så ska man plocka volvo delar där så får man skynda sig...

men som sagt, GLT:n får du nog köpa beggad, det är mycket bättre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...