Jump to content

Staffan

Forumdeltagare
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Staffan

  • Birthday 08/29/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mhk.lu.se/home/staffanl
  • ICQ
    55964908

Profile Information

  • Plats
    Lund (Klippan)

Profile Fields

  • Locost-status
    Har byggt locost
  1. Pga att jag ska köra med plåtfälgar på mitt Porsche 356 bygge så blir dessa nu till salu... 5st nylackerade vita Oz Supertourismo fälgar säljes. 15" diameter och 7" breda. ET37. Bultmönster 4x108 (4/108). Säljes för 4000:- för alla 5 fälgarna (samma som jag köpte dem för). Jag har inte själv kört med dem men de ska vara raka. Jag köpte dem av "fiesta_rst" här på forumet. Skicka PM vid intresse.
  2. Räknar med max 800kg så det är nog lugnt då...
  3. Min tanke var hållfasthetsmässigt... Man lägger ju lasten på fälgbanan längre från centrum. Detta är inte teoretiskt grundat, går på känslan just nu. Estetiskt spelar det mindre roll eftersom breddningen kommer innåt karossen (inte supersevenbygge men ändå locost i mina ögon).
  4. Eftersom jag inte är notorisk forumsläsare så har jag helt missat det här med "max" 60mm scrubradie... och har därmed valt helt fel spindlar (raceledas aluminium taunuskopior). Enligt "cadden" så får jag 73mm scrubradie med mina 15" fälgar med ET37mm. Är detta godtagbart på en 800kg bil med 40% vikt fram? (förmodligen inte) Jag har skickat mail till min SFRO besiktningsman men inte fått svar än (skickade iochförsig igårkväll...) Ett alternativ som jag funderar på är att köpa 15x6" plåtisar med ET 52.5mm. Då jag vill ha 7" fälgar så blir det att bredda dessa 1" (25.4mm) vilket ger 12.7mm extra ET (mindre scrub) om man breddar innåt bilen. Eftersom detta även bidrar till att jag inte behöver bredda karossen så mycket så ser jag enbart fördelar. Med ändrade plåtfälgar med ET 52.5+12.7=65.2mm så får jag ca 45mm scrub vilket ska vara helt enligt riktlinjerna. Så frågan är om ET 65.2mm är "för mycket" på en plåtfälg?? Hur stor ET är det största som ni sett på fälgar??
  5. Så här blev mina... De ingående komponenterna... Här syns klacken inuti hylsan Den gängade delen Monterat.... (inte fullt iskruvad P-ände)
  6. Eftersom jag måste ha hängande pedaler i mitt 356-bygge och jag tycker det är synd att skära sönder pedalstället så är detta nu till salu... :rolleyes: Pedalstället säljes utan cylindrar men självklart med bromsvågen. Bromsvågen har 5/16" (engelskmännens motsvarighet till M8) gängor. Det är avsett för hydraulisk koppling. Pedalstället finns i Lund i Skåne och säljes för 1500:-
  7. Tjena Mats, Jag gjorde på samma sätt som din lösning.... :racesmile: men med transit P-ände. På röret med gänga i svetsade jag fast ett insexbulthuvud istället för nyckelgreppet som du har...
  8. Helt perfekt! Tackar för ett snabbt svar! Mvh //Staffan
  9. Perfekt, ser fram emot ditt svar!! :thumbsup:
  10. Hejsan, Jag behöver veta måtten på Rallydesigns camberjusteringspryl för att veta om det är lönt att beställa den. Om någon har en sådan hemma, kan ni vara vänlig och mäta den cylindriska delens längd samt diameter, även nyckelgreppets vidd är intressant. Tack på förhand! //Staffan
  11. Eftersom det blev lite ändrade planer i mitt Porsche 356-bygge så blir dessa ok över... Det är 2st framok till en Porsche 944 Turbo/S2 (sitter även på 968) som är till salu. * Tillverkare Brembo * Oken är blästrade, rena och nyrenoverade. * 4-kolvs ok med olika diametrar på kolvparen för bättre tryckfördelning på beläggen * För 28mm tjocka skivor (kan så klart användas till andra tjocklekar också) * Har lite oxidskador bakom stålplattan (klassiskt fel på dessa ok, se bild). Gör dock inget eftersom ytan täcks av en rostfri plåt. * Nya plåtar i rostfritt stål som håller beläggen på plats. * Belägg medföljer ej. Priset är nu 3000:- för båda. Finns i Lund i Skåne. Ring mig vid intresse på 0733-361237 //Staffan
  12. Tjenare. Snygg bil!! Jag kör med Volvo 850t5 motor i min sjua och laddar 1bar. Har som snabbast kört 7.45s/155km/h på 201m med turbon. Numera kör jag med en kompressor från en Jaguar XKR istället och då presterar bilen 7.55/145km/h (det kostar ca 40hk att driva kompressorn på maxvarv....). Däremot är bilen mycket rappare i starten och 1 bars laddtryck finna ALLTID att tillgå. Jag kör då med M/T däck på Meca raceway i Malmö.... :racesmile: Har för mig att jag kört 7.8s med R-däck på ett blackrace.... Tyvärr har jag inga tider på 402m Bilen har Volvo 740 bakaxel och väger 680kg tom
  13. Att bygga en kolfibersjua vore hur kul som helst men om man ska använda kompositmaterial i en bärande konstruktion ska man konstruera för det också. Att bygga en fackverksstruktur av kolfiberprofiler, liknande de vanliga ramarna, känns väldigt dumt när man kan bygga en hel monocoque..... se bara på Koenigsegg och Ferrari, eller varför inte på F1 bilarna. Skulle jag konstruera en sjua i kompositmaterial skulle hela sidorna vara bärande och inte bara profilerna..... detta skulle antagligen bli väldigt dyrt... men fruktansvärt styvt, kanske en affärsidé
  14. Det är Blackrace i HBG på lördag (21 Augusti Lördag kl 17.00 till 22.00). Jag tänkte dra dit med sjuan och köra lite om vädret tillåter så klart. Någon annan som ska dit?? // Staffan
×
×
  • Create New...