Jonas Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Någon som har tips på något fraktbolag som kan skicka en sändning på H195 B76 D110 och väger ca 80-90kg (ett arkadspel) alt en pall från Östersunds trakten till Helsingborg utan att det kostar skjortan!? Kollade med Schenker och dom ville ha 2700:-+m för en "pallplats"!!! Kanske någon norr ifrån som ska till Tyskland och handla öl och kör med tomt släp ner! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Hör med nån firma i närheten som har fraktavtal som kanske kan sälja en fraktsedel till dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 7, 2011 Author Share Posted July 7, 2011 2700:- + m är med fraktavtal (via min arbetsplats)!! (Fraktpriserna i Sverige är ju löjliga, det hade troligtvis kostat mindre att skicka en pall från England) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Köpte en vevaxel till en Mitsubishi L200 diesel från Kina i höstas, 3300 inkla frakt och lager. Returfraktem med samma DHL skulle kosta 4200 om den inte passade. Den passade och fungerar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Är det för stort för Bussgods? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 7, 2011 Author Share Posted July 7, 2011 Bussgods prislista är lite svårtolkad när det gäller stort gods (tycker jag), så jag har mailat dom och väntar på svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Hörde med en kompis som kör lastbil i egen regi om han hade vägarna förbi. Icke men han sa att Posten Logistik inte är så dyra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Tack för försöket! Posten är ju inte dom första man tänker på när man vill ha billig frakt, men jag ska kolla med dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts