Jump to content

Goodwood Festival Of Speed


heralue

Recommended Posts

Gångna helgen var vi ett gäng som besökte Goodwood FOS.

FANTASTISKT !!!!!!

Denna bild togs på väg in till parkeringen .....

post-115-0-37310600-1309859900_thumb.jpg

Kommentar överflödig ....

post-115-0-63771900-1309858421_thumb.jpg

Underbart !!

post-115-0-93724000-1309858436_thumb.jpg

En bekant skruvade på denna Eagle-Cosworth från 1983 med turboladdad V8 på 2,6 liter

Mer bilder kommer ....

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att varit bra väder. Hörde även att det var 50-årsjubileum för E-type där också.

Väntar på fler bilder och ska scanna nätet på andra bilder/videos därifrån

Inte alls så att man vill tillbaka :huh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, lördag hade Red Arrows uppvisning. Söndag var det en Vulcan som stod för underhållningen.

Bilder på Red Arrows kommer ...

Såg Red Arrows i Dala Järna för några år sen. Mycket häftig uppvisning.. Vulcan går inte heller av för hackor.

Link to comment
Share on other sites

Jag var också på FOS med några polers. Satt på samma läktare som Berne med sällskap under ett körpass.

Första gången på FOS men absolut inte det sista. Otroligt arrangemang. Perfekt väder och välsmord organisation.

Och vilka människor som var där. Fick några ord med Adrian Newey, chefskonstruktörern på Red Bull F1. Kul gubbe...

Trodde vi sett allt men missade tydligen GT40-montern. Var var den någonstans?

Link to comment
Share on other sites

Jo tack, där var vi säkert 2 timmar... Såg dock bara en mörkgrön GT40. Det fanns ju en del godis där, och bilen på bilden kanske var ute på banan då, vad vet jag.

Stod för övrigt snett bakom 917 under en varmkörning... :lol:

OCH en Alfa tipo 159 "alfetta" 1951 under varmkörning. 1.5 liter rak 8, tvåstegskompressor, 9000 rpm. JÄVLAR vilket morr!

För att inte tala om Nissan 787B med fyrskiviga wankeln... Gåshud!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att FOS var bra men inte så bra att jag vill åka dit en gång till.

Tycker att OGP är betydligt roligare, där har jag varit 3 ggr och ska dit igen fast inte i år.

Siverstone Classic står också högt på önskelistan och det är ju nästnästa helg...

Vilken läktare satt du på Pacman?

Den Gulffärgade 917K med Dereck Bell var inte helt fel...

Link to comment
Share on other sites

Lördag morgon mittemot Goodwood House, i mitten rad ett. Ni satt (och stod) i mitten mot vänster.

Jag vinkade med kepsen när du tittade åt vårt håll men det fanns ju annat mer intressant att hålla koll på. :)

OGP är också bra. Det är ju lite mer klassisk mark än Goodwood FOS. Sedan finns ju också möjligheten att köra något eller några varv på Nordsleife om man blir sugen...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag stod säkert 20 minuter framför denna bilen. Johnny Rutherford satt i och gav körinstruktioner till Eddie Cheever som stod bredvid och försökte förstå. Det var visst inte helt lätt eftersom Johnny fick upprepa instruktionerna gång på gång. Eller också hade Eddie fått i sig lite för mycket bränsleångor... Klart häftigt att höra och se gamla legender, både bilar och förare, på så nära håll.

Och bilen, en Offenhauser tror jag det var, var en av Goodwoods manligaste bilar... :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...