Jump to content

Fästen för elektrisk kylarfläkt


Krolleg

Recommended Posts

Någon som vet vart man kan köpa fästen för elfäkten? Jag har hittat några ställen i england men känns så dryg å betala 100 spänn i frakt på nått som kostar runt 50:- å köpa.

Har även hittat på ridetech.se men dom sålde ju inte på ordar under 500.

Link to comment
Share on other sites

Köpte sådana fästen på KL Racing men de var "slappa" tyckte jag så jag gjorde så här...

Tag 2 st kraftiga buntband. Trä på en lämplig bricka och något mjukt (typ gummibit). Dra sedan igenom buntbandet genom kylet och lämplig bricka på andra sidan. Sen klipper du av "låset" på det andra buntbandet och sätter på det på buntbandet som går igenom kylet (och kylfläkten). Tyckte det blev kanon

EDIT: Skymtas här..

IMG_2996.JPG

IMG_2994.JPG

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Bildelsbutikerna. Hansenracing återförsäljare har "]DESSA. Men dyrare än Jockes tips. Jag tog aluminiumpinne 5 mm och nitade ena änden + bricka och gängade den andra. Körde in den genom cellerna och skruvade fast.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vart man kan köpa fästen för elfäkten? Jag har hittat några ställen i england men känns så dryg å betala 100 spänn i frakt på nått som kostar runt 50:- å köpa.

Har även hittat på ridetech.se men dom sålde ju inte på ordar under 500.

Hallå! Jag har haft det är problemet själv. Jag funderar på om man kan ta en tjockare

eker till en MC-fälg och trä den igenom kylet. Den är väl gängad i ena änden ??

Annars är ju Heralue:s lösning elegant.

Link to comment
Share on other sites

Jocke4U:: Ditt inlägg nummer 2 ser intressant ut. HAr faktiskt inte tänkt på att nosen sticker ut så pass, eller ser jag fel. Är din bilnos mätt mot botten-4-kant-rören två dm längre än alla. Har du några bra bilder på nosen att visa upp för världen?

Lägga på 2 dm på en bilnos det skulle inte vara så dumt faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Calle: Jo, jag lade till en "ram" för att ställa kylen på. Denna visar lite mer

IMG_0674.JPG

Mestadels pga att intercoolern är rätt tung och sen blev det stabilt fäste för noskonen

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Varför har har inte jag gjort så? Kan faktiskt finnas en idé att bygga om V8 kärran. Det skulle fungera utmärkt för jag har ändå reggat untan motorhuv så det är ingen huv som blir för kort heller. För de övriga bilarnan borde alla byggas på en del fram om än bara 10 cm.

Hur många cm är påbyggt framför nedre främre tvärram-röret på din bil. Bra att ha som referens till vad jag kan tycka passa på mina bilar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...