Super7fidde Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Sfro 2:an avklarad idag hos Bosse bildoktor. Nästa sak bullerprov :wacko: vet inte än vart, Laholm eller Västerås ..... tips på för/nackdelar eller vart någonstans? Jag bor i Växjö Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Snyggt! Fråga...dina framblinkers...är dom gödkända? Var har du köpt dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Snyggt :) :) Med det färgvalet kan det bara bli ett par extra :thumbsup: :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Hej! Får börja med att gratulera! Sen vill jag liksom "Jocke4U" fråga en sak och det är "kom du igenom" utan sidoblinkers? Jag kan inte se dem på bilden. // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Grattis till SFRO2. Det kan även finns möjlighet kommunalt. Det är inte säkert att så många av landets kommuner gör bullermätningar men det kan förekomma. Kanske i en kommun nära dig. Visste detta har varit uppe vid något tillfälle. Se inlägg nummer 9 i tråden. Bullerprovning mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Grattis till en snygg bil. Jag har ingen koll på avståndet till Laholm, men västerås är ju en bra bit bort Skickat från min HTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Panzer: Blinker fram och sidoblinkers är en intressant fråga att få svar på. Det troliga svaret är att man inte inte tittade på just dessa eftersom SFRO 2 ibland (av helt egen erfarenhet) kan välja att godkänna sånt som faktiskt inte alls är säkert att det passerar SBP. I detta fall verkar en sak inte finnas och en sak kanske inte är E-märkt för bil. Grunden eller tanken är att du skall kunna åka direkt från SFRO 2 till SBP för regbesiktning. Jag hade inte kunnat gjort det med någon av mina två registrerade bilar just pga ljus. Jag hade avsiktligt inte driftat helljuset på den ena samt hade ett kabelbo under huven väl värdigt en råttfamilj på minst 42 enheter. såg för j....... ut under scuttlen. Men till SBP då var råttboet borta, helljus fanns allt i sin ordning...... DEn andra bilen V8 hade inte hastighetsmätare vid SFRO2, en tank av typen Jeepdunk monterad där reservhjulet skall sitta mm. Allt detta med min SFRO-besiktares goda minne, vi var helt överens om dessa brister så mörkade inget utan på bil nr fårande jag om det var ok att provköra med driftat halvljus och bromsljus. Kan ha varit så att även blinkers var släckt eller så kanske den också var driftad. Minns inte riktigt där...... Kort version: SFRO 2 kan släppa vissa saker som måste vara på plats och driftade vid SBP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Jag glömde ju skriva: GRATTIS! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Grattis! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Grattis från Konungarikets utpost i norr och öster. Jag avundsjuk? Självklart, fattas bara annat!!! Jag börjar se ljuset i tunneln, elsystemet är snart klart och sedan förhoppningsvis en upplyst färd mot SFRO2. Antas Ser SFRO2 i en nära horisont. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Fotot kan vara taget innan sfro2. och blinkers ditsatta efter fotot:s tagande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super7fidde Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 Snyggt! Fråga...dina framblinkers...är dom gödkända? Var har du köpt dom? De är till mc. Det sas inget på sfro 2:an fast dom var på, men det kommer nog på nästa bes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super7fidde Posted April 27, 2011 Author Share Posted April 27, 2011 Tack alla! nu kan man se en liten hopp, tredje försöket hos bosse på sfro 2:an på grund av för bra bromsar bak sedan små saker här och där.. tappade nästan hoppet nästa sak blir buller testet. zetec med kompressor och 2 1/5 avgassystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super7fidde Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 I Lördags hände det var i Laholm och körde bullertest, Blev Goooodkänd 74 och 82 db och idag fick jag tid för Reg. besiktning... det närmar sig!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Det var roligt. Ett stort grattis och hoppas du får många sköna mil. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Grattis grattis! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts