Jump to content

SFRO 2 avklarad


Recommended Posts

Hej!

Får börja med att gratulera!

Sen vill jag liksom "Jocke4U" fråga en sak och det är "kom du igenom" utan sidoblinkers?

Jag kan inte se dem på bilden.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Grattis till SFRO2.

Det kan även finns möjlighet kommunalt. Det är inte säkert att så många av landets kommuner gör bullermätningar men det kan förekomma. Kanske i en kommun nära dig.

Visste detta har varit uppe vid något tillfälle. Se inlägg nummer 9 i tråden.

Bullerprovning mm

Link to comment
Share on other sites

Panzer: Blinker fram och sidoblinkers är en intressant fråga att få svar på. Det troliga svaret är att man inte inte tittade på just dessa eftersom SFRO 2 ibland (av helt egen erfarenhet) kan välja att godkänna sånt som faktiskt inte alls är säkert att det passerar SBP. I detta fall verkar en sak inte finnas och en sak kanske inte är E-märkt för bil.

Grunden eller tanken är att du skall kunna åka direkt från SFRO 2 till SBP för regbesiktning.

Jag hade inte kunnat gjort det med någon av mina två registrerade bilar just pga ljus. Jag hade avsiktligt inte driftat helljuset på den ena samt hade ett kabelbo under huven väl värdigt en råttfamilj på minst 42 enheter. såg för j....... ut under scuttlen. Men till SBP då var råttboet borta, helljus fanns allt i sin ordning......

DEn andra bilen V8 hade inte hastighetsmätare vid SFRO2, en tank av typen Jeepdunk monterad där reservhjulet skall sitta mm.

Allt detta med min SFRO-besiktares goda minne, vi var helt överens om dessa brister så mörkade inget utan på bil nr fårande jag om det var ok att provköra med driftat halvljus och bromsljus. Kan ha varit så att även blinkers var släckt eller så kanske den också var driftad. Minns inte riktigt där......

Kort version: SFRO 2 kan släppa vissa saker som måste vara på plats och driftade vid SBP.

Link to comment
Share on other sites

Grattis från Konungarikets utpost i norr och öster. Jag avundsjuk? Självklart, fattas bara annat!!!

Jag börjar se ljuset i tunneln, elsystemet är snart klart och sedan förhoppningsvis en upplyst färd mot SFRO2.

Antas

Ser SFRO2 i en nära horisont.

Link to comment
Share on other sites

Tack alla! nu kan man se en liten hopp, tredje försöket hos bosse på sfro 2:an på grund av för bra bromsar bak sedan små saker här och där.. tappade nästan hoppet nästa sak blir buller testet. zetec med kompressor och 2 1/5 avgassystem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...