Jump to content

quick tap


LUPUS

Recommended Posts

Behöver en "quick tap" för turbo att sätta i min kyl slang för luftning, någon som har en liggande ?

http://www.dsrturbo.com/quick_tap.html

antar att det ganska enkelt går att svarva en av lämplig skruv men vore enklare att köpa.

Ser att man kan handla en med frakt till dörren för ca 250kr men det känns x 2 för dyrt

eller tips på hur man vågar borra in en luftning i ett plast kyl

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

kan du inte sätta en i övre kylarslangen? med ett rör med T- på? Sätts på högsta punkten.

typ denna med nippel på

http://www.biltema.s...=32-1134&page=1

röret med slang kommer rakt nerifrån och svänger minst 90 grader så det är svårt att få in något i mellan.

#Kanske kan funka med en 254340 på Biltema

den ser rätt ut men jag fattar inte vad den gör ? ser bakvänd ut mot vad jag tänker ha den till ?

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Nerifrån? Ska den inte vara på övre kylarslangen? eller ligger din kylare ner?

kylet står som vanligt men då det är trångt under nosen med två kyl går motorns övre kyl slang rakt ner ca 1 dm innan den svänger bak mot motorn. fixar jag bara en vettig luftning på toppen skall det inte vara några problem.

Frågan är om man istället vågar borra i lämplig nippel i plasten på kylet

Link to comment
Share on other sites

plast är känsligt. det går inte att borra i slangen? o sätta "pluggen" där?

jo det är planen, med en quick tap som jag har på turbon hade det varit lätt, men får jag inte tag i någon får jag väl svarva en i rostfritt elle alu

Link to comment
Share on other sites

den bilden var bättre , det får bli svarven, ser ju ut som revotecken är en svarvad bult, den jag redan har från atp turbo var mera gjord ur ett ämne och lite mera komplicerad eller snarare jädrigt tunn alu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...