Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

Diskuterade några detaljer med en byggkollega här i "byn" vad gäller besiktning. Han hävdade bland annat att besiktningen inte godkänner aluminiumgolv annat än att man lägger i 12 mm marinplaywood som förstärkning. Aluminumet skall inte då ansees som tillräckligt starkt för föremål som skulle kunna slå upp underifrån vid kollision eller avåkning. Likaså nämde han att det inte skulle tillåtas att el, bränsle och broms fick dras i kardantunneln? :icon_blink: :icon_blink: :icon_blink:

Detta har jag inte hör talas om! Är det någon annan som hört om något liknande? Jag tycker mig ha sett många reggade bilar som inte skulle ha uppfyllt detta.

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Plywood använder vi i våra nästa projekt :twisted: :twisted: :twisted: Speedboats :wohow:

Skämt åsido så har jag inte hört om det.

Vad gäller broms/bränsle ska de inte sitta under i alla fall, då blir det spanska flaggan. Man kan kanske dra det i sittbrunnen men jag har inte hört nåt om dragningen i kardantunneln och jag har besiktat med det.

Conco

Link to comment
Share on other sites

Hej

Alugolv kan vara tveksamt om det är tunt men det har inte varit något absolut förbud.

Bromsrör i kardantunneln är definitivt inga problem (Ford kör så original på massor av bilar). Bränslerör och el tillsammans i tunneln kan vara tveksamt, det beror på hur det är gjort.

Det viktigaste med dragning av broms- och bränslerör är att risken för att de skadas är så liten som möjligt. Dessa komponenter ska inte vara bilens lägsta punkt, till exempel.

/Gustaf Ulander, SFRO

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...