Janne L Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Hejsan! Diskuterade några detaljer med en byggkollega här i "byn" vad gäller besiktning. Han hävdade bland annat att besiktningen inte godkänner aluminiumgolv annat än att man lägger i 12 mm marinplaywood som förstärkning. Aluminumet skall inte då ansees som tillräckligt starkt för föremål som skulle kunna slå upp underifrån vid kollision eller avåkning. Likaså nämde han att det inte skulle tillåtas att el, bränsle och broms fick dras i kardantunneln? :icon_blink: :icon_blink: :icon_blink: Detta har jag inte hör talas om! Är det någon annan som hört om något liknande? Jag tycker mig ha sett många reggade bilar som inte skulle ha uppfyllt detta. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Hmm.. skulle det stämma skulle min bil "torskat" på både punkt A och B... låter inte vidare troligt i mina öron iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 på alla bilder jag set verkar det som alla drar el, bränsle och broms i kardantuneln. vart ska man annars dra det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Plywood använder vi i våra nästa projekt :twisted: :twisted: :twisted: Speedboats :wohow: Skämt åsido så har jag inte hört om det. Vad gäller broms/bränsle ska de inte sitta under i alla fall, då blir det spanska flaggan. Man kan kanske dra det i sittbrunnen men jag har inte hört nåt om dragningen i kardantunneln och jag har besiktat med det. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Hej Alugolv kan vara tveksamt om det är tunt men det har inte varit något absolut förbud. Bromsrör i kardantunneln är definitivt inga problem (Ford kör så original på massor av bilar). Bränslerör och el tillsammans i tunneln kan vara tveksamt, det beror på hur det är gjort. Det viktigaste med dragning av broms- och bränslerör är att risken för att de skadas är så liten som möjligt. Dessa komponenter ska inte vara bilens lägsta punkt, till exempel. /Gustaf Ulander, SFRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.