Jump to content

Torrsimma Svenska banor??


Pac

Recommended Posts

Jag vill göra vintern kortare och komma ut lite mer tränad inför Kinnekulle nu till sommaren.

Finns det något/några PC-spel som är tillräckligt realistiska för att ge bansträckningsträning runt Kinnekulle?

Link to comment
Share on other sites

Jag vill göra vintern kortare och komma ut lite mer tränad inför Kinnekulle nu till sommaren.

Finns det något/några PC-spel som är tillräckligt realistiska för att ge bansträckningsträning runt Kinnekulle?

Klart det gör :)

rFactor, då kan du köra Kinnekulle med Caterham! Faktum är att den är grymt verklighetstrogen.... väljer man en bil med ungefär samma prestanda som sin egen, stämmer tiderna relativt bra. Och reagerar likadant på setup-inställningar som i verkligheten ;)

rFactor hittar du här: rFactor

Och eftersom rFactor bygger på add-ons, fin huuur mycket kul som helst att ladda ner gratis på rfactorcentral.com :)

Kinnekulle här: Kinnekulle Ring

Caterham här: Caterham 1.50

Vill du testa ngt riktigt kul finns en addon som heter Grand Prix 1979 :)

Link to comment
Share on other sites

Det där skall jag testa!

Jag antar att ratt och pedalställ ger mer livekänsla? Finns det några rekommendationer där?

Har en Logitech G-25 som jag fortfarande efter 3 år är toknöjd med.... efterföljaren idag är Logitech G-27

Skulle inte tveka på att köpa den igen. Fullt pedalställ, separat spak med sekventiell eller gate'ad låda ocg framförallt 900 grader styrutslag :)

Finns det något liknande till Mac?

Till vad sa du?? :prop: :lol:

Tror inte det. Har en polare som är Applefreak och det enda han verkar sakna är ju då bra bilspel...

Link to comment
Share on other sites

Ett annat tips på riktigt bra simulator är Live For Speed

Den kan man nog med befog kalla simulator. Allting som går att justera i verkligheten, går att justera i LFS. Det går att till exempel att se hur framvagnen reagerar dynamiskt...

Bilarna är dock fantasibilar pga licenskostnader, men dom flesta är mycket lika verkliga motsvarigheter. T.ex. kallas Caterham för LX6 osv...

lx6_action.jpg

Som synes kan man bygga egna konbanor också för den som vill träna car control ;)

Som sagt, det här är en ibland ganska krävande simulator som tom räknar in bromsplattor, överhettade däck osv. Extremt underhållande när man kommit över första svårighetströskeln :)

OCH, det finns ju en gratis demo att ladda ner innan man bestämmer sej :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skulle ju kunna installerathumbsdown.gif Windows thumbsdown.gifpå någon av Macarna, men det bär emot. Som fan! tongue.gif

Spar mej hellre till sommaren eller så köper jag en konsoll. Fast en sån där G27:a lockar.

Skulle vilja installera den i Cobran och köpa ett par Wrap 920 så kan man ju torrbryta i garaget. Lite krångel med att montera bort dom riktiga pedalerna bara men det ska nog gå. Någon som har fler bilder på pedalerna och infästningarna för ratt och spak?

Shit, jag får nog offra G5:an till Microsoft-djävulen. Dessutom ryker nog en Macbook om jag ska kunna få igång mitt MS. Aaaaahrg!doh.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...