Jump to content

Vintersolståndet är nära!!!!


Pac

Recommended Posts

Det ligger alltid lågt på vintern. Kanske jag ska byta mina spjällhus. hur som helst då ska jag i alla fall ändra lite på det jag har eller byta. jag har ZX12 liggandes.mina är GSXR 1000.

Och då åker nog andra spridare in då mina har dutycycle på ca 92% och då får man mappa om hela rasket igen.

Och ev, en Apple slimlong ljuddämpare och bandage på grenröret

Ev. byter jag till Ferodo belägg fram.När jag byter olja nästa gång blir det en nu plugg med magnet som anlände idag. och eventuellt an skalstol. nu sitter jag på "golvet" för jag vill sitta lågt men har dåligt sidostöd och med min rygg så spjärnar jag emot i konbana o då pajar ryggen.

Hastighetsmätaren ska bytas ut vid tillfälle

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Det ligger alltid lågt på vintern. Kanske jag ska byta mina spjällhus. hur som helst då ska jag i alla fall ändra lite på det jag har eller byta. jag har ZX12 liggandes.mina är GSXR 1000.

Och då åker nog andra spridare in då mina har dutycycle på ca 92% och då får man mappa om hela rasket igen.

Och ev, en Apple slimlong ljuddämpare och bandage på grenröret

Ev. byter jag till Ferodo belägg fram.När jag byter olja nästa gång blir det en nu plugg med magnet som anlände idag. och eventuellt an skalstol. nu sitter jag på "golvet" för jag vill sitta lågt men har dåligt sidostöd och med min rygg så spjärnar jag emot i konbana o då pajar ryggen.

Jag minns inte att jag sett din bil i någon tråd, Thomas. Det verkar intressant. Har du någon byggtråd?

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

--- bara är 4 dagar till vintersolståndet ---

Kan det vara vintersolståndet som gjorde att jag allvarligt tänkte börja köra Sevenbil idag. På med vinterdäck. Bara att skotta rent bilen för det är en (hel) del snö på kärrorna nu och sedan ut och åka.

Vad kan det vara för skillnad med en öppen bil och en Volvo V70 där kupefläkten stannade för några månader sedan. Inte lika blåsigt möjligen men lika kallt inne i bilen som utanför, dvs ingen köldchock om jag kliver i eller ur v70 bilen. Bra va! Man vänjer sig faktiskt.

Alltihop är vintersolståndets nära antågande. Eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Kanske jag ska byta mina spjällhus. hur som helst då ska jag i alla fall ändra lite på det jag har eller byta. jag har ZX12 liggandes.mina är GSXR 1000.

Och då åker nog andra spridare in då mina har dutycycle på ca 92% och då får man mappa om hela rasket igen.

Och ev, en Apple slimlong ljuddämpare och bandage på grenröret

Ev. byter jag till Ferodo belägg fram.När jag byter olja nästa gång blir det en nu plugg med magnet som anlände idag. och eventuellt an skalstol. nu sitter jag på "golvet" för jag vill sitta lågt men har dåligt sidostöd och med min rygg så spjärnar jag emot i konbana o då pajar ryggen.

Hastighetsmätaren ska bytas ut vid tillfälle

Intressant, det där med andra bromsbelägg fram är något jag måste titta på också. Tack för att du tog upp det.

Det hade varit intressant att se en bild eller två, speciellt motorinstallationen verkar intressant. :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

jag har -26 utanför garaget. Blir nog ingen tur med sjuan i dag trots att jag åtminstone borde köra ut den för att kunna fixa lite med damens bil.

Men kanske gör jag en liten njutningsfull färd i mellandagarna. I fjol var det kallt men mysigt på något sätt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...