Jump to content

Stålkvaliteter, intyg och inköpsställe (skåne)?


Bushido

Recommended Posts

Hej!

Det drar ihop sig till byggstart, oc till att börja med måste jag ha tag på fyrkantsprofil och rör till rambygget. Jag har pratat med ett företag i malmö som kan förse mig med fyrkantsprofil till själva ramen (25x25x2 mm, DIN 2395/ss-en 10305-5), och sömlösa hydraulrör till bärarmarna (25x3 mm, DIN 2391/ss-en 10305-1).

Dessa nummer kommer stå på den faktura jag får vid köpet. Mina frågor är då, är detta stål godkänt och räcker numren på fakturan som som intyg? Det är tänkt att bli en hyfsat lätt bil.

Sen så har jag även fått prisuppgift på rören. 60 kr/meter för fyrkantsprofilen och 140 kr/meter för det sömlösa röret. Båda exklusive moms, och jag måste köpa heltalsmultipler av längder om 6 meter (dvs 6 meter sömlöst rör och 30 meter fyrkantsprofil). Allt som allt blir det en totalsumma på en bit över 3000 kr. Dyrt, billigt? Kan man hitta billigare någonstans? Någon som har tips på var man bör handla i skånetrakten?

Mvh anton.

Link to comment
Share on other sites

3000:- för en ram är rimligt,det är ungefär vad min gick på.

Dom sömlösa rören ska vara NBK (normaliserade) till hjulupphängningen.

letar man så kan man nog få lite billigare, vet dock ej var i dina trakter.

jörgen

Link to comment
Share on other sites

3000:- för en ram är rimligt,det är ungefär vad min gick på.

Dom sömlösa rören ska vara NBK (normaliserade) till hjulupphängningen.

letar man så kan man nog få lite billigare, vet dock ej var i dina trakter.

jörgen

Ok, det låter bra. Har lagt en beställning hos Areco i malmö nu, de var de enda som kunde få fram normaliserade sömlösa rör.

Priset spelar ingen större roll om det nu bara eventuellt går att få lite billigare, på det här sättet får man ju rätt grejer i alla fall.

Tack för hjälpen:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...