Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har börjat fundera på att stoppa på en kompressor på min Duratec. Helst vill jag ju har en Lysholmare/autorotor men dom är ju inte Locost precis (även om kompressoranders har fått för sig det), så det lutar åt en Eaton.

Frågan är bara vad man ska satsa på. Först tänkte jag på en M62:a men den kanske man "växer" ur. Ska man kanske gå på en M90 istället eller rent av en M112. Dom senare är desstuom mycket billigare än M62.

Vad säjer den samlade experstisen?

Kan man köra med en M90/M11 på en 2.0 duratec?

Posted

Valet föll på en Eaton M90.

Mest för att dom är billiga och alldeles för stora

Nu roligt komma

Posted (edited)

Ska hämta den i helgen

Edited by Micael
Posted

Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara

Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår.

Posted (edited)

Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara

Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår.

Var och vad skall detta bygge sluta? Följer ditt bygge, skriv och lägg ut bilder på resan - kanske hänger jag på?

Edited by kengren
Posted (edited)

Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara

Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår.

Nej nu räcker det!!!!!!!

Den kommer att behöva bredare däck bättre bromsar dra mer bensin och framför allt att gå fortare och då är risken att man kör av banan. m a o sätt inte dit kompressorn :) :)

//Per

Edited by Mildseven
Posted

Dom är inte så dyra. Från ett par tusen upp till 10k.

Den jag har satsat på är alldeles för stor. Det är tänkt att användas på typ 3-4 liters motorer.

Ska man mata en 5 liters så är nog modellen M112 bättre. Den är större.

M90 och M112 är dom som är billigast.

Ta mina ord med en nypa salt, jag har precis börjat att rota i det här med kompressor.

Posted

Ska man mata en 5 liters så är nog modellen M112 bättre. Den är större.

M90 och M112 är dom som är billigast.

Intressant, jag har funderat på att stoppa in en kompressor i en 5 liters 8:a länge...

Var hittade du dem?

/Anders

Posted

Den kommer att behöva bredare däck bättre bromsar dra mer bensin och framför allt att gå fortare och då är risken att man kör av banan.

//Per

Oj oj, hur skall vi nu få lös dig när du har kört fast i kärret :prop:

:thumbsup:

Posted

Kompressorn hämtad

Funderingarna går mer och med mot E85 och ev vatteninsprutning.

  • 3 weeks later...
Posted

Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara

Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår.

Gör Eagle stakar till 2,0 också? Jag har letat men hittar dem inte... :icon_oops: Eller du kanske sitter på ett 2,3l-block? :racesmile:

Posted

Attans! Jag hade hoppats på att du var duktigare än jag på att bläddra i eagles kataloger. :unsure:

De där stakarna är rena rama motorporren!!!! Jag skulle kunna ha dem som prydnader bara för att de är så fräcka! :wub:

Posted (edited)

P.S. Det verkar finnas någon downunder som gör smidda H-stakar till 2,0L Duratec också, länk.

Edited by Pac

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...