Micael Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Jag har börjat fundera på att stoppa på en kompressor på min Duratec. Helst vill jag ju har en Lysholmare/autorotor men dom är ju inte Locost precis (även om kompressoranders har fått för sig det), så det lutar åt en Eaton. Frågan är bara vad man ska satsa på. Först tänkte jag på en M62:a men den kanske man "växer" ur. Ska man kanske gå på en M90 istället eller rent av en M112. Dom senare är desstuom mycket billigare än M62. Vad säjer den samlade experstisen? Kan man köra med en M90/M11 på en 2.0 duratec? Quote
Thomas Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 (edited) http://cgi.ebay.co.uk/Eton-M112-Supercharger-/200541647497?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb136b289 http://shop.ebay.co.uk/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A4337&rt=nc&_nkw=supercharger&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_trksid=p3286.c0.m14.l1513&_pgn=1 Edited November 13, 2010 by Thomas Quote
Arrowsmith Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 http://www.rotrex.com/Home.aspx :thumbsup: Quote
Micael Posted November 17, 2010 Author Posted November 17, 2010 Valet föll på en Eaton M90. Mest för att dom är billiga och alldeles för stora Nu roligt komma Quote
Micael Posted November 17, 2010 Author Posted November 17, 2010 (edited) Ska hämta den i helgen Edited November 17, 2010 by Micael Quote
Micael Posted November 17, 2010 Author Posted November 17, 2010 Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår. Quote
kengren Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 (edited) Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår. Var och vad skall detta bygge sluta? Följer ditt bygge, skriv och lägg ut bilder på resan - kanske hänger jag på? Edited November 17, 2010 by kengren Quote
Mildseven Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 (edited) Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår. Nej nu räcker det!!!!!!! Den kommer att behöva bredare däck bättre bromsar dra mer bensin och framför allt att gå fortare och då är risken att man kör av banan. m a o sätt inte dit kompressorn :) :) //Per Edited November 17, 2010 by Mildseven Quote
Drake Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 Gört, ba gört!!! Äntligen nån som fattat! Quote
Drake Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 Vad kostar en dylik tingest? Och passar den till en 5-liters??? Quote
Micael Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 Dom är inte så dyra. Från ett par tusen upp till 10k. Den jag har satsat på är alldeles för stor. Det är tänkt att användas på typ 3-4 liters motorer. Ska man mata en 5 liters så är nog modellen M112 bättre. Den är större. M90 och M112 är dom som är billigast. Ta mina ord med en nypa salt, jag har precis börjat att rota i det här med kompressor. Quote
Drake Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Större låter bra! Ska titta lite på en sån. Bäva Calle! Quote
AndersK Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Ska man mata en 5 liters så är nog modellen M112 bättre. Den är större. M90 och M112 är dom som är billigast. Intressant, jag har funderat på att stoppa in en kompressor i en 5 liters 8:a länge... Var hittade du dem? /Anders Quote
Micael Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 här tillexempel http://www.blocket.se/varmland/Eaton_M112_m_m_30259413.htm?ca=11&w=3 Quote
Libell Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Den kommer att behöva bredare däck bättre bromsar dra mer bensin och framför allt att gå fortare och då är risken att man kör av banan. //Per Oj oj, hur skall vi nu få lös dig när du har kört fast i kärret :prop: :thumbsup: Quote
auditsq Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 jaså..det ska fuskas med tvångsmatning...hmmmphh :hypocrite: Quote
Drake Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Jo, men det gör riktiga motorer också. Suger alltså! Quote
Micael Posted November 20, 2010 Author Posted November 20, 2010 Kompressorn hämtad Funderingarna går mer och med mot E85 och ev vatteninsprutning. Quote
Pac Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Har beställt nya spridare också, Ford Racing, fint ska det vara Sen hämtar jag nya Wiseco kolvar och eagle stakar när jag åker till staterna i vår. Gör Eagle stakar till 2,0 också? Jag har letat men hittar dem inte... :icon_oops: Eller du kanske sitter på ett 2,3l-block? :racesmile: Quote
Micael Posted December 11, 2010 Author Posted December 11, 2010 Du har så rätt. Det fanns inte eagle-stakar. Så det kommer bli K1 i stället http://www.k1technologies.com/ Quote
Pac Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Attans! Jag hade hoppats på att du var duktigare än jag på att bläddra i eagles kataloger. :unsure: De där stakarna är rena rama motorporren!!!! Jag skulle kunna ha dem som prydnader bara för att de är så fräcka! :wub: Quote
Pac Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 (edited) P.S. Det verkar finnas någon downunder som gör smidda H-stakar till 2,0L Duratec också, länk. Edited December 11, 2010 by Pac Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.