Jump to content

Jag hatar snön


Jonte

Recommended Posts

Den här vita skiten som kommit senaste dygnet spyr jag på. Skotta blötsnö igårkväll så man kan få in bilen på parkeringen och samma visa imorse igen. Körde fast på parkeringen på jobbet :-/

Har god lust att emigrera till varmare länder.

Så där då har man fått ur sig detta :-(

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jo den där snön är inte alltid så kul, men jag tänkte efter förra vinterns snökaos vara lite bättre förberedd, så jag köpte mig en snöslunga, den var jag ute med igår kväll & i morse. Lite skottande blev det runt trappen annars tog jag allt med slungan. Inklusive vallen som plogbilen lägger upp framför utfarten.

Jag gillar min nya snöslunga. :wub:

Link to comment
Share on other sites

vintern är skit!!! Kallt och mörkt. kallt i garaget.dyr uppvärmning.ingen rolig bilåka.

jag köpte en snöslunga för många år sedan och efter 6 år utan snö sålde jag den.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha halkat hem på sommardäck med 205/40/17 och diffad bakhjulsdrift utan någon form av elektroniska hjälpmedel som ESP eller anitspinn är det nu skönt att ha vinterdäcken på, fulldubbat!

Min Toyota MR2 cab får tjänstgöra ännu en vinter som den ultimata vinterbilen :515: , skitkul och skitläskigt ibland.

Link to comment
Share on other sites

--- Till och med forumet hänger kvar i sommartid ----

Här får vi gå varligt fram för det är Jonte som är Webmaster och just nu har han det ju lite jobbigt med snö och vinter. Vi kan säkert vänta en vecka eller så med att ställa om till vintertid, eller?

Link to comment
Share on other sites

Vintertid är skit. Man skulle ställa klockan åt andra hållet i stället så man fick lite ljus på eftermiddagen i stället. På morgonen är ju de flesta i regel på jobbet ändå och då kan det väl lika bra vara mörkt.

Men det bästa kanske vore att inte ändra klockan alls. Många länder gör ju dessutom olika och ställer om vid olika tillfällen och det är ju smart :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Om man är lite politiskt okorrekt så kan man nog fixa snön med att öka koldioxidhalten i atmosfären lite granna. Enligt Pär Holmgren, även kallad väder-Pär, så kommer piteå havsbad snart om några årtionde att ha medelhavsklimat!

m :D h

Janne

Ps För att vara tydlig detta är ironi från min sida. Ds

Link to comment
Share on other sites

Fan vilken bra idé! Jag går ut i garaget och fulbestyckar min fugge och tokvrider på fördelaren. Bet blir billigare( eller åtminstone roligare) att tanka än att byta till värmepump! racesmile.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Ännu mer av den här skiten nu på morgonen. Kunde knappt ta mig till jobbet, vilket egentligen vore en befrielse i sig"

Flytta till Norrbotten!

Här vid kusten har vi ca 15 cm snö, vindstilla, ca -13 c och kristallklar himmel. Detta gäller fn förståss!

Dessutom har vi dagsljus dygnet runt från ca 1 maj-15 sept.

Sedan behöver vi inte trängas, sitta timmar i bilköer mm.

Hmm...då var det ju det där med myggen...........

Link to comment
Share on other sites

Jag har numera bara en (1) snöslunga.

Den andra har gått en ärorik död till mötes.

Använde dess plåt (2 mm) till trianguleringar i bilbygget. Slungan känner sej säkert stolt i sin snöslungehimmel nu när transplantatet har avancerat till rörhögen och att användningsområdet har utökats till ej snöbelagda markytor.

-13 c i Luleå

Antas

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Snöslunga "is da shit"

Fick närmare metern de senaste dygnet, och snöröjningen är lika enkel som en liten promenad. Tar normalt en timma men idag fick jag gräva fram 2 bilar som behövde flyttas runt så ca 2 timmar tog allt som allt.

Förra året hade jag ingen slunga, 2 gånger fick jag handskotta, 3 gånger var vi helt insnöade, även om grannen kom med traktor fick man "finskotta" för hand ½ til 1 timma.

Nä snöslungan har varit den bästa investering på riktigt länge.

Det snöar för övrigt igen, när skall detta sluta?

Edited by Norlin
Link to comment
Share on other sites

för mitt vidkommande var det ganska enkelt att motivera köpet. Tre tusen (ett gammalt as) är ungefär vad jag förlorar på ett riktigt snöfall med handskottning. Minst två dagars sjukfrånvaro pga ryggen är standard.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...