Arne k Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Hej! Har presis bötjat på en super seven. Hur stor motor skall man ha. Nu tänker jag mer på hur hög och bredd inte cylinder volym. Har en rent ny Opel gsi 2,0 16v. Men den känns för hög. Är ca 650mm från tråg till toppen på ventil kåpa. Hur hög bör man ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Kanon motor använd den :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Arne k: Välkommen in i forumet. Vi, i alla fall jag, är som alltid intresserade av bilprojekt. Ser fram emot ett laddat forum med bilder och text på ditt projekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Den är inte onormalt hög. de flesta motorer ligger där eller högre. Jag kör med en sån och det är bra motorer om man håller koll på kamremmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne k Posted October 9, 2010 Author Share Posted October 9, 2010 Den är inte onormalt hög. de flesta motorer ligger där eller högre. Jag kör med en sån och det är bra motorer om man håller koll på kamremmen. Jag Tackar! Då kör vi på som planerat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts