Jump to content

Firefox och rich text editorn funkar inte ihop


gka

Recommended Posts

De senaste månaderna har forumet och min webläsare inte kommit överens så bra. Jag upptäckte det först när jag skulle ladda upp bilder och "add to post"-knappen inte fungerade. Senare upptäckte jag även att knapparna i editorn inte fungerar, t.ex. för att lägga in smileys.

Tydligen är iaf detta med editorn ett känt problem: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=541374

Då tänkte jag att man kanske kan stänga av Rich Text Editor, men det gör ingen skillnad om jag har den på eller av i settings, det blir samma editor! Ska det vara så?

Är jag den ende som använder Firefox här?

Link to comment
Share on other sites

Enligt länken till Bugzilla så var det ett problem i början av året.

Det borde vara borta iom senaste uppdateringen.

Provar att lägga till bild i Firefox (3.6.10) och även med smilies

:angry: :racesmile: :thumbsup: :racesmile:

post-5-089283100 1285091518_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Enligt länken till Bugzilla så var det ett problem i början av året.

Det borde vara borta iom senaste uppdateringen.

Provar att lägga till bild i Firefox (3.6.10) och även med smilies

Status på felrapporten är fortfarande New, så den är inte fixad. De verkar inte helt på det klara med om det är ett fel eller om IPB gör fel, verkar det som. IPB har iallafall gjort en patch: http://community.invisionpower.com/topic/304407-rich-text-editor-and-firefox-36-patch-for-ipboard-236/

Din FF är samma version som jag kör, och det funkar inte varken i Vista eller Kubuntu. Jag har inte problem med något annat ihop med Firefox vad jag vet. Bara på jobbet där en del saker kräver IE för att fungera öht, men det är ju inte FF's fel.

Testat Chrome hemma för länge sen, men den var lite instabil då. Borde vara bättre nu, så jag kanske borde testa igen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...