Jump to content

Beställa ifrån Rally Design


Stefan Berglund

Recommended Posts

Dessvärre ja.

Edit: Tillägg: Jag försökte leta på var i Rally Design hemsida det stod att VAT tillkommer men hittade först inte stället. Så klickade jag på lite saker som jag själv skulle titta på och då dök texten på varje sak jag "var intresserad av".

PLEASE NOTE: All prices exclude VAT at 17.5%. Where applicable, this is calculated and added during the checkout procedure.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Engelska företag visar oftast priser utan VAT (motsv. svensk moms...fast lite lägre)

B12 eller B12-2 är om det är 1.9" eller 2.25" fjädrar....jag har B12 men kanske hade köpt B12-2 idag då det är lättare att hitta hjälpfjädrar till denna :) Tror dock inte det spelar nån roll på en lätt sjua (jaja, ok, Cealm kanske behöver 2.5" eller nåt :D )

Link to comment
Share on other sites

Sådär! Då har man dragit iväg en order på nästan en hel löning! Nu kommer man väl sitta nere vid postlådan hela nästa vecka. Julafton! :lol:

Tack för svaren!

betalar du med exempelvis visa-kort så tar många företagen i england ut ytterliggare en avgift på 2,99% av köpeskillingen de kallar det för international conversion margin ( beställde förra veckan från burton - var kontakt med min bank och de gav denna förklaring) - man kanske skall ansluta sig till pay pall så man slipper dessa avgifter - har nu en order hos rally design och skall kolla om de också tar ut denna avgift - är det så så kommer jag att skaffa mig ett pay pall-konto

jag älskar detta forum....

kenneth lundgren

Link to comment
Share on other sites

Har inte märkt denna avgift hos RallyDesign, Merlin motorsport eller Demo Tweaks.....har jag missat det?!!?!

Merlin har 4" (öppen längd) på 1.9" hjälpfjädrar, DemonTweaks har 2" men man kan beställa 4" också. Dessa är de enda jag har funnit....tillverkaren är D Faulkners....tror ev. man kan köpa därifrån oxå men jag köper när jag kan köpa lite mer :)

Ingen som skall upp till Köping/Ferrita och vill plocka med sig en "Morty-silencer" ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Alla de gånger jag köpt grejer från utlandet så får säljaren rätt summa i sin egen valuta, jag får en skapligt bra omvandling till svenska kronor av min bank (Swedbank). Långt ifrån så illa som 2,99%. Gäller inte reglerna för avgifter på kortköp även i övriga Europa?

Link to comment
Share on other sites

Alla de gånger jag köpt grejer från utlandet så får säljaren rätt summa i sin egen valuta, jag får en skapligt bra omvandling till svenska kronor av min bank (Swedbank). Långt ifrån så illa som 2,99%. Gäller inte reglerna för avgifter på kortköp även i övriga Europa?

vi kan väl hjälpas åt och kolla när vi får våra försändelser - den här avgiften står på kvittot som följer med paketet - har ej sett denna avgift på mitt kort -kolla hur summan är uträknad - googla gärna "international conversion margin"

jag kan ha missuppfattat allt men min bank (swedbank) gav mig det svar som jag skrev i föregående inlägg

kenneth lundgren

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat på min "Invoice" från Rally Design och där står det "Credit Card Surcharge" 2 GBP.

Sverige har den högsta momssatsen som är tillåten inom EU, 25 %, GB har 17,5 %. Detta säger något om beskattningen i Sverige!

Enl. svensk lagstiftning MÅSTE det pris som anges till konsument innefatta samtliga avgifter och skatter, priset som anges ska vara det pris som konsumenten ska punga ut med (OBS! med konsument avses inte försäljning mellan företag).

I många länder behöver säljaren inte ange priset inkl avgifter och skatter, gäller t.ex. USA och GB.

Gråkallt i Konungarikets nordligaste Residensstad

Antas

Link to comment
Share on other sites

Har precis skickat en beställning till S.P.A Design.. Blir spännande att se hur lång tid det tar och om det dyker upp några oväntade avgifter..

Är ju lite skeptisk till att beställa prylar från england, då det strulat med leveranstider från både Demon Tweeks och Pace Products (visserligen inte grejer direkt från hyllan då). Däremot blev jag positivt överaskad när jag beställde fjädrar från Faulkner, hade dem hemma 2 dagar senare :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu blir man ju lite orolig. Såg att de hade dragit pengar ifrån kortet, men missat att tagit med VAT. Brukar de inte dra skatten direkt ? Kanske får skicka ett mail. Eller så kanske man ska hålla sig kall ? :wacko:

Edit: Det är en till summa dragen ifrån kortet. Får det inte riktigt att stämma med VAT. Men men.. Vi får se vad som händer.

Edited by Stefan Berglund
Link to comment
Share on other sites

Jag beställde från burtonpower förra veckan. fick grejerna på 4 dar tror ja det blev :)

Men det står inget om någon kortavgift på kvittot iaf och jag har inget minne av att det drogs någon sådan heller

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...