Mr Dirkschneider Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Undrar om det är samma motor fästen på dom här motorerna? Kollat runt lite och det verkar som att Duratec är en nyare version av Zetec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 Hej! När det gäller motorfästena så vet jag inte hur det är, men om du kan välja så ska du definitivt välja duratech-motorn. Den är mycket lätt att få fart i, och den är lätt också. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 16, 2004 Author Share Posted May 16, 2004 Jo det är ju vikten som lockar. Men kan bli svår besiktat tack vare dom 145Hk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Hej Jag har för mig (är ganska säker) på att Duratech har andra motorfästen och annat bultmönster mot lådan. 750 kg räcker ju bra för 145 hk... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Jag har för mig (är ganska säker) på att Duratech har andra motorfästen och annat bultmönster mot lådan. Skulle tro det eftersom zetecen är en Fordmotor & Duratecen japansk (Mitsubishi tror jag). Svep mellan Dyratec & T9 finns i England. B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Hej Nja, Duratech är i och för sig ett namn som Ford börjat använda på "alla" nyare bensinmotorer men man brukar mena Motorn i "nya" Mondeo. Den är såvitt jag vet en Fordkonstruktion i samarbete med Mazda. Duratechnamnet kom först (?) på 2.5-liters V6 i första generationens Mondeo, även den motorn utvecklad i samarbete med Mazda. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Mazda var det kanske. Ingen Fordmotor hur som helst vilket man skall vara tacksam för. B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 18, 2004 Author Share Posted May 18, 2004 Finns det nån Mazda motor som är så besläktad att man skulle kunna satsa på den i stället för Duratec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 Hej Det är väl förmodligen motorerna från Mazda 6 (samma platta som nya Mondeo) men varför de skulle vara bättre eller lättare att hitta bara för att det är ett annat emblem vet jag inte ;-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts