Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

När det gäller motorfästena så vet jag inte hur det är, men om du kan välja så ska du definitivt välja duratech-motorn.

Den är mycket lätt att få fart i, och den är lätt också. :thumbup:

Posted

Hej

Jag har för mig (är ganska säker) på att Duratech har andra motorfästen och annat bultmönster mot lådan. 750 kg räcker ju bra för 145 hk...

/Gustaf

Guest real7
Posted
Jag har för mig (är ganska säker) på att Duratech har andra motorfästen och annat bultmönster mot lådan.

Skulle tro det eftersom zetecen är en Fordmotor & Duratecen japansk (Mitsubishi tror jag).

Svep mellan Dyratec & T9 finns i England.

B

Posted

Hej

Nja, Duratech är i och för sig ett namn som Ford börjat använda på "alla" nyare bensinmotorer men man brukar mena Motorn i "nya" Mondeo. Den är såvitt jag vet en Fordkonstruktion i samarbete med Mazda.

Duratechnamnet kom först (?) på 2.5-liters V6 i första generationens Mondeo, även den motorn utvecklad i samarbete med Mazda.

/Gustaf

Guest real7
Posted

Mazda var det kanske. Ingen Fordmotor hur som helst vilket man skall vara tacksam för.

B

Posted

Hej

Det är väl förmodligen motorerna från Mazda 6 (samma platta som nya Mondeo) men varför de skulle vara bättre eller lättare att hitta bara för att det är ett annat emblem vet jag inte ;-)

/Gustaf