Christer J Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Jag har en fundering när det gäller trianguleringen bakom sätena, det blir väldigt brant vinkel och kommer inte in med svetsen som jag vill, varken mig eller tig. Skulle det vara okej att löda med fosforbrons på de två ställen där kilformen är för smal? Problemet är att jag inte kommer in till roten på röret med mig eller tig. Vill inte mura upp med svets. Eller är det bara i grunden en felkonstruktion på röret? Jag kan fortfarande ändra, men vill ha röret i hörnen. Christer J Quote
Thomas Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Jag kan inte se varför du inte skulle kunna göra så. Quote
Kilkenny Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Pinnsvets kommer man alltid åt med, men inte att slipa rent om det går på röven :) Bara att bocka pinnen tills man träffar :thumbsup: Quote
Rayman Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 jo med en TIG kommer du åt. jag har svetsat mycket smalare springor än så utan problem. du får dra ut elektroden rätt långt bara och mata på lite mera gas så löser det sig. det är visserligen en inre hörnfog så du behöver inte dra på med allt för mycket gas eftersom lågan kan bli instabil då. det är bara att ta en testbit o köra med först. Quote
Michael Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Om jag inte kommer ihåg fel så var originalbilen lödd. Michael W Quote
kimmen Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Om jag inte kommer ihåg fel så var originalbilen lödd. Michael W Jag vill nog påstå att dom är det fortfarande (Caterham). Quote
Michael Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Jag hade för mig det men saker ändras ju så snabbt Tycker Michael Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.