Filip Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Hej! Jag kapade av en del av pinto tråget och svetsade dit en förlängning, tyvärr tycks det inte blivit helt tätt utan sipprar på flera ställen när jag testar med vatten. Det syns inga hål eller dylikt så jag vet ej vart jag ska svetsa för att det ska bli tätt. Jag tycker att dessa små läckage borde täppas till med två komponents lack, är detta rätt tänkt? MVH Filip Arvidsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Det kommer läcka efter ett tag ändå. Jag förmodar att du har MAG svetsat tråget?? Om det sipprar ut vatten måste du också kunna se från var det läcker. Slipa ner och svetsa om det området där du misstänker läckan. Du kommer ångra dig senare om du inte gör det ordentligt nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Vatten???? läcker det med vatten så kommer oljan att pissa ur när den är varm. svetsa om o testa med annat lättflyktigare som. bensin,diesel,fotogen.lacknafta,thinner etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Ok! Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Hello! Jag råkade ut för samma sak - Det såg ju tätt ut! - ....efter att "jagat" läckor under en dag gav jag upp - nu blir det ett nytt tråg som jag skall få Tigat... // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Jag tennspacklade mitt tråg. Blev tätt. Att det sedan pissade ur trågpackning och främre och bakre tätning var en annan sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Pinton är ett såll hela motorn... Är duktigt trött på den, men nu är bytet till Zetec nästan slutfört. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts