Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 7:a med Suzuki Swift GTI motor med en 4 växlad låda från en Mazda 323 från 1980.

Efter som jag tycker denna e lite lågt växlad e jag inne på att stoppa i en Samurai

växellåda. Men vad har den för utväxling, bara så inte det i slutändan blir samma?

Posted

4:an är ju 1:1 och om du får tag på en 5 växlad som ligger på ung 0,8:1 på 5 an så är du nog i hamn.

Posted (edited)

liten tanke... vad för bakaxel är det i denna Ex Kraniel "clover" seven...

går det inte månne att byta ut bakaxelutväxlingen???

Edited by Michael Th
Posted

byta utväxlingen och behålla 4 växlar? Nä det tror inte jag på.

Posted

Skadar ju absolut inte att kolla utväxlingen bak som michael skriver. Jag hade börjat med det henrik..

Posted

Han har ju 4 växlat nu och d¨är det bättre att gå på 5 -växlat med ca 0,8 på 5:an

annars blir bilen lite seg.

Posted

Och seg e det sista man vill ha.... :)

Bakaxeln har i dag utväxling 4,11:1, vet att Burton säljer olika utväxlingar bla. 3,9:1 och 3,54:1.

Tror det bästa hade varit att få tag på en samurai låda och behålla bakaxeln som den e, bara man hittar en och att den får plats. Mazda lådan som sitter där nu e ju inte direkt stor och där e inte mycket plats över.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...