Rayman Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 var kan man få tag på hyffsat billiga tanklock? jag läste någon stans att tanken ska ha överfyllnadsskydd. hur fungerar det? är det innerdiametern i påfyllnadsröret som gör det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Beg Mc kanske? dom är ju snygga :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 verkar lite krångligt. men hur är det med överfyllnadsskyddet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Är det nåt de hittat på nu för jag hörde aldrig talas om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Överfyllnadsskyddet sitter väl på själva påfyllningspistolen. Förr satt det en bälg som tätade och sög in ångorna, men nu sitter det ett extra rör i pipen som stänger av pumpen om det kommer vätska i den på någor vis. Det går ju inte att överfylla en bensindunk pga detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Precis. och om jag tankar för fort så slår den också av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Det står i SFRO's röda "Påfyllningen bör ha en "tratt" med avledning som leder spillt bränsle på rätt ställe", kanske är det Rayman menar? Sen kan man notera "bör" :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 jaha ok. då måste det vara ngt jag missuppfattat då. de får nog bli till att köra på en sånhär: http://www.wiberger.se/templates/m_trbf-s.htm billigt o bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts